Languages

Nikolas Altštet

Zapaženi čelista francusko-nemačkog porekla Nikolas Altštet izveo je ovo kompaktno delo od 10 minuta tako da je u potpunosti dočarao njegove smele, čak i radikalne elemente. Ovo je bio njegov resitalni debi u Njujorku. Bilo je krajnje vreme. – Entoni Tomasini, Njujork tajms

 

Nemačko-francuski čelista Nikolas Altštet jedan je od najtraženijih i najraznovrsnijih umetnika današnjice. Kao solista, dirigent i umetnički direktor, izvodi repertoar koji se prostire od rane muzike do savremenih dela.

 

U sezoni 2022/23 nastupio je, po prvi put, sa Budimpeštanskim festivalskim orkestrom i Ivanom Fišerom, kao i sa Seulskim filharmonijskim orkestrom, pod dirigentskom palicom Ozma Vanske na turneji, simfonijskim orkestrima iz Sidneja i Sijetla, berlinskim Štatskapele orkestrom, Kraljevskom filharmonijom iz Stokholma, Nacionalnim orkestrom Belgije, tokijskim kamernim orkestrom Kioi. Ponovne nastupe imao je sa Il Đardino Armoniko, Simfonijskim orkestrom Novog Zelanda, Nemačkim simfonijskim orkestrom iz Berlina, Simfonijskim orkestrom Galicije i Minhenskim kamernim orkestrom, među ostalima. Kao dirigent, debitovaće sa Budimpeštanskim festivalskim orkestrom, Varšavskom filharmonijom i Simfonijskim orkestrom grada Kjota.

 

Nakon njegovog visoko hvaljenog debi nastupa sa Bečkom filharmonijom i Gustavom Dudamelom na Festivalu u Lucernu, redovno nastupa sa najrenomiranijim orkestrima širom sveta, uključujući Simfonijski orkestar bavarskog radija, ciriški Tonhale orkestar, Londonsku i Minhensku filharmoniju, NHK i Jomiuri   simfonijski orkestar, Nacionalni simfonijski orkestar iz Vašingtona i Simfonijski orkestar iz Detroita, sve Bi-Bi-si-jeve orkestre, Filharmonijski orkestar Francuskog radija, Nacionalni orkestar Francuske, Parisku i Roterdamsku filharmoniju, sa dirigentima kao što su Esa-Peka Salonen, Kristof Ešenbah, Ser Rodžer Norington i Ser Nevil Mariner, Fransoa-Gzavijer Rot, Lahav Šani, Robin Tićati, Kristijan Maćelaru, Vasili Petrenko, Endrju Menz, Ed Gardner i Tomas Dausgor. Takođe redovno nastupa na istorijskim instrumentima sa ansamblima kao što su Il Đardino Armoniko, Orkestar Jelisejskih polja, Arkanđelo, Akademija antičke muzike i dirigentima kao što su Rene Žakobs, Filip Erevege, Andrea Markon, Đovani Antonini i Džonatan Koen.

 

Nikolas Altštet je u sezoni 2019-20 bio stalni solista Simfonijskog orkestra Radija Jugozapadne Nemačke pod Teodorom Kurentcisom; a u 2018/19 u NDR Elbfilharmoni i umetnik u fokusu u Alte Oper u Frankfurtu. Debitovao je u resitalima u briselskom BOZAR-u, Karnegi holu, Armori na Park Aveniji, Pozorištu Jelisejskih polja u Parizu i Kerner holu u Torontu. Tokom sezone 17/18, Nikolas je održao nadaleko hvaljenu finsku premijeru Koncerta za violončelo Ese-Peke Salonena, pod dirigentskom palicom samog kompozitora na Helsinškom festivalu, a nastupao je i kao umetnik u fokusu u Koncertgebau u Amsterdamu.

 

Kao dirigent, blisko sarađuje sa Škotskim kamernim orkestrom. Tokom prethodnih sezona, dirigovao je Simfonijskim orkestrom Radija Jugozapadne Nemačke, Filharmonijskim orkestrom Francuskog radija iz Pariza, Orkestrom italijanske Švajcarske iz Lugana, Orkestrom 18. veka, orkestrom Kraljeve violine, Aurora, kao i Kamernim orkestrima iz Minhena i Ciriha.

 

Godine 2012., Gidon Kremer je imenovao Nikolasa za svog naslednika na mestu novog umetničkog direktora Lokenhaus festivala kamerne muzike, a 2014. ga je Adam Fišer izabrao da postane novi umetnički direktor Hajdn filharmonije, sa kojim redovno nastupa u bečkom Koncerthausu, Esterhazi festivalu, a nedavno i na turneji u Kini i Japanu. Nikolas je umetnički direktor i festivala Fingstfestšpile u Itingenu 2019. i 2023. godine.

 

Kao kamerni muzičar, Nikolas nastupa sa partnerima kao što su Žanin Jansen, Vilde Frang, Kristijan Teclaf, Peka Kusisto, Barnaba Kelemen, Džošua Bel, Ilija Gringolts, Tabea Cimerman, Lorens Pauer, Antoan Tamestit, Martin Frust, Aleksander Lonkvič, Džonatan Koen, Žan Rondo i Eben kvartet. Nastupa na festivalima kao što su Mocart festival i Salcburški letnji festival, Verbije, Utreht, Bi-bi-Si-jev Proms, u Lucernu, Muzički festival u Bremenu, Šlezvig-Holštajnu i Rajngauu.

 

Nastupi sa kompozitorima kao što su Tomas Ades, Jorg Vidman, Volfgang Rim, Tomas Larher, Fazil Saj i Sofija Gubajdulina takođe potvrđuju njegovu reputaciju izuzetnog interpretatora savremene muzike. Sebastijan Fagerlund, Helena Vinkelman, Anders Hilborg i Fazil Saj su nedavno napisali koncerte za Nikolasa. Novi koncerti Erki-Svena Tura, Lize Lim i Martona Ileša su planirani za naredne sezone.

Njegovi snimci za Lokenhaus festival doneli su mu 2020. godine nagradu Bi-Bi-Si-jevog muzičkog magazina za kamernu muziku, kao i nagradu časopisa Gramofon. Dobitnik je nagrade Bi-Bi-Si-jevog muzičkog magazina 2017. godine, za svoj snimak koncerata K.F.E. Baha za izdavačku kuću Hiperion sa orkestrom Arkanđelo i Džonatanom Koenom, kao i nagradu Edison Klasik 2017. godine za svoj resitalni snimak sa Fazilom Sajem za Varner Klasiks.

 

Nikolas je dobitnik Betovenovog prstena u Bonu 2015. godine i Nacionalne muzičke nagrade grada Duizburga 2018. godine. Bio je Bi-Bi-Sijev umetnik nove generacije 2010-2012. godine, kao i dobitnik stipendije Borleti Buitoni 2009. godine.