Languages

Николас Алтштет

Запажени челиста француско-немачког порекла Николас Алтштет извео је ово компактно дело од 10 минута тако да је у потпуности дочарао његове смеле, чак и радикалне елементе. Ово је био његов реситални деби у Њујорку. Било је крајње време. – Ентони Томасини, Њујорк тајмс

 

Немачко-француски челиста Николас Алтштет један је од најтраженијих и најразноврснијих уметника данашњице. Као солиста, диригент и уметнички директор, изводи репертоар који се простире од ране музике до савремених дела.

 

У сезони 2022/23 наступио је, по први пут, са Будимпештанским фестивалским оркестром и Иваном Фишером, као и са Сеулским филхармонијским оркестром, под диригентском палицом Озма Ванске на турнеји, симфонијским оркестрима из Сиднеја и Сијетла, берлинским Штатскапеле оркестром, Краљевском филхармонијом из Стокхолма, Националним оркестром Белгије, токијским камерним оркестром Киои. Поновне наступе имао је са Ил Ђардино Армонико, Симфонијским оркестром Новог Зеланда, Немачким симфонијским оркестром из Берлина, Симфонијским оркестром Галиције и Минхенским камерним оркестром, међу осталима. Као диригент, дебитоваће са Будимпештанским фестивалским оркестром, Варшавском филхармонијом и Симфонијским оркестром града Кјота.

 

Након његовог високо хваљеног деби наступа са Бечком филхармонијом и Густавом Дудамелом на Фестивалу у Луцерну, редовно наступа са најреномиранијим оркестрима широм света, укључујући Симфонијски оркестар баварског радија, циришки Тонхале оркестар, Лондонску и Минхенску филхармонију, НХК и Јомиури симфонијски оркестар, Национални симфонијски оркестар из Вашингтона и Симфонијски оркестар из Детроита, све Би-Би-си-јеве оркестре, Филхармонијски оркестар Француског радија, Национални оркестар Француске, Париску и Ротердамску филхармонију, са диригентима као што су Еса-Пека Салонен, Кристоф Ешенбах, Сер Роџер Норингтон и Сер Невил Маринер, Франсоа-Гзавијер Рот, Лахав Шани, Робин Тићати, Кристијан Маћелару, Васили Петренко, Ендрју Менз, Ед Гарднер и Томас Даусгор. Такође редовно наступа на историјским инструментима са ансамблима као што су Ил Ђардино Армонико, Оркестар Јелисејских поља, Арканђело, Академија античке музике и диригентима као што су Рене Жакобс, Филип Еревеге, Андреа Маркон, Ђовани Антонини и Џонатан Коен.

 

Николас Алтштет је у сезони 2019-20 био стални солиста Симфонијског оркестра Радија Југозападне Немачке под Теодором Курентцисом; а у 2018/19 у НДР Елбфилхармони и уметник у фокусу у Алте Опер у Франкфурту. Дебитовао је у реситалима у бриселском БОЗАР-у, Карнеги холу, Армори на Парк Авенији, Позоришту Јелисејских поља у Паризу и Кернер холу у Торонту. Током сезоне 17/18, Николас је одржао надалеко хваљену финску премијеру Концерта за виолончело Есе-Пеке Салонена, под диригентском палицом самог композитора на Хелсиншком фестивалу, а наступао је и као уметник у фокусу у Концертгебау у Амстердаму.

 

Као диригент, блиско сарађује са Шкотским камерним оркестром. Током претходних сезона, дириговао је Симфонијским оркестром Радија Југозападне Немачке, Филхармонијским оркестром Француског радија из Париза, Оркестром италијанске Швајцарске из Лугана, Оркестром 18. века, оркестром Краљеве виолине, Аурора, као и Камерним оркестрима из Минхена и Цириха.

 

Године 2012., Гидон Кремер је именовао Николаса за свог наследника на месту новог уметничког директора Локенхаус фестивала камерне музике, а 2014. га је Адам Фишер изабрао да постане нови уметнички директор Хајдн филхармоније, са којим редовно наступа у бечком Концертхаусу, Естерхази фестивалу, а недавно и на турнеји у Кини и Јапану. Николас је уметнички директор и фестивала Фингстфестшпиле у Итингену 2019. и 2023. године.

 

Као камерни музичар, Николас наступа са партнерима као што су Жанин Јансен, Вилде Франг, Кристијан Тецлаф, Пека Кусисто, Барнаба Келемен, Џошуа Бел, Илија Гринголтс, Табеа Цимерман, Лоренс Пауер, Антоан Таместит, Мартин Фруст, Александер Лонквич, Џонатан Коен, Жан Рондо и Ебен квартет. Наступа на фестивалима као што су Моцарт фестивал и Салцбуршки летњи фестивал, Вербије, Утрехт, Би-би-Си-јев Промс, у Луцерну, Музички фестивал у Бремену, Шлезвиг-Холштајну и Рајнгауу.

 

Наступи са композиторима као што су Томас Адес, Јорг Видман, Волфганг Рим, Томас Лархер, Фазил Сај и Софија Губајдулина такође потврђују његову репутацију изузетног интерпретатора савремене музике. Себастијан Фагерлунд, Хелена Винкелман, Андерс Хилборг и Фазил Сај су недавно написали концерте за Николаса. Нови концерти Ерки-Свена Тура, Лизе Лим и Мартона Илеша су планирани за наредне сезоне.

 

Његови снимци за Локенхаус фестивал донели су му 2020. године награду Би-Би-Си-јевог музичког магазина за камерну музику, као и награду часописа Грамофон. Добитник је награде Би-Би-Си-јевог музичког магазина 2017. године, за свој снимак концерата К.Ф.Е. Баха за издавачку кућу Хиперион са оркестром Арканђело и Џонатаном Коеном, као и награду Едисон Класик 2017. године за свој реситални снимак са Фазилом Сајем за Варнер Класикс.

 

Николас је добитник Бетовеновог прстена у Бону 2015. године и Националне музичке награде града Дуизбурга 2018. године. Био је Би-Би-Сијев уметник нове генерације 2010-2012. године, као и добитник стипендије Борлети Буитони 2009. године.