Languages

Kler Huangči

Moja namera je da stvaram muziku koja će ljudima ostati u sećanju ne samo zbog mojih brzih prstiju, već zato što je bila veoma emotivna.

 

Kler Huangči, svojevremeno čudo od deteta, čija je izuzetna virtuoznost zadivila klavirski svet, izrasla je u zrelog umetnika. Posebno kad su u pitanju Mocart, Betoven i Šubert, njene kreativne interpretacije su sveže i ubedljive. (Izjava žirija, prilikom dodele 1. nagrade na takmičenju Geza Anda 2018)

 

Mlada američka pijanistkinja kineskog porekla, dobitnik prve nagrade i Mocartove nagrade na takmičenju Geza Anda 2018. godine, uspela je da se etablira kao visoko cenjeni umetnik, zadivljujući publiku svojom “blistavom virtuoznošću, umetničkim senzibilitetom, pronicljivim smislom za interakciju i suptilnom slušnom dramaturgijom” (Salzburger Nachrichten).

 

Kler Huangči započela je svoju međunarodnu karijeru u devetoj godini, sa stipendijama, koncertnim nastupima i nagradama, postavši najmlađi učesnik koji je osvojio drugu nagradu na Međunarodnom ARD muzičkom takmičenju 2011. godine. Tek u kasnijim tinejdžerskim godinama konačno je shvatila i osećala da će ovaj instrument postati njen životni poziv. Dobila je značajan stimulans od svojih nastavnika Eleonore Sokolov i Garija Grafmana sa Instituta Kertis u Filadelfiji pre nego što je započela studije kod Erija Vardija na Univerzitetu za muziku, dramu i medije u Hanoveru. Kada je diplomirala u proleće 2016. godine, postala je asistent profesoru Vardiju.

 

Šopenova muzika je pružila priliku Kler Huangči da napravi svoj umetnički proboj osvojivši prve nagrade na Šopenovim takmičenjima u Darmštatu 2009. godine i Majamiju 2010. godine. Od tada je dokazala svoju veliku svestranost sa neobično širokim repertoarom, koji takođe uključuje izvođenje velikog broja savremenih dela. Kler Huangči nastupala je na solističkim resitalima i kao partner sa međunarodnim orkestrima kao što su orkestar Mocarteum iz Salcburga, Štutgarski radijski simfonijski orkestar (pod upravom Ser Rodžera Noringtona), orkestar Tonhale iz Ciriha, Kamerni orkestar iz Minhena, i Kineska filharmonija kao i simfonijski orkestri Vankuvera i Santa Fea i Simfonijski orkestar moskovskog radija u međunarodnim koncertnim dvoranama kao što su Karnegi Hol, Koncerthaus u Beču, Koncerthaus u Berlinu, Gastajg u Minhenu, Gevandhaus u Leipziga, Sala Korto, Sala Odži u Tokiju i Simfonijska dvorana u Osaki. Gostovala je i na festivalima kao što su Kisinger Zomer u Bavarskoj, festivali Verbije, Menjuhin u Gštadu, Šlezvig-Holštajn, Rajngau i Švecinger SVR u Nemačkoj.

 

Nakon prošlogodišnje velike angažovanosti, uključujući solo debije u Filharmoniji na Labi iz Hamburga, na klavirskom festivalu Rur i na turneji po Kini sa Simfonijskim orkestrom Bečkog radija i Kornelijusom Majsterom, počinje sezonu 2018/2019 koncertima sa Bernskim simfonijskim orkestrom pod upravom Marija Vencaga. Dalji nastupi je vode do Bečkog Koncerthausa, Akademije Franc List u Budimpešti, Tonhale u Cirihu, Santori Hola u Tokiju i Instituta Smitsonijan u Vašingtonu.

 

Nakon objavljivanja njenog debitantskog CD-a sa solističkim radovima Čajkovskog i Prokofjeva i njenog nagrađenog dvostrukog albuma Skarlaktijevih sonata (nagrada nemačkih kritičara i nagrada “izbora urednika” časopisa Gramofon), u proleće 2017. godine izdala je snimak kompletnih Šopenovih nokturna.

 

Da li nam je potreban još jedan snimak Šopenovih nokturna?” Ne baš! Ali, kada slušamo ovaj novi dupli CD Kler Huangčи, odgovor je da! (Suddeutsche Zeitung). Upravo pred početak nove sezone, Kler će objaviti svoj četvrti solo album za izdavačku kuću “Berlin Classics/Edel” sa kompletnim preludijima Sergeja Rahmanjinova.