Languages

Клер Хуангчи

Моја намера је да стварам музику која ће људима остати у сећању не само због мојих брзих прстију, већ зато што је била веома емотивна.

 

Клер Хуангчи, својевремено чудо од детета, чија је изузетна виртуозност задивила клавирски свет, израсла је у зрелог уметника. Посебно кад су у питању Моцарт, Бетовен и Шуберт, њене креативне интерпретације су свеже и убедљиве. (Изјава жирија, приликом доделе 1. награде на такмичењу Геза Анда 2018)

 

Млада америчка пијанисткиња кинеског порекла, добитник прве награде и Моцартове награде на такмичењу Геза Анда 2018. године, успела је да се етаблира као високо цењени уметник, задивљујући публику својом „блиставом виртуозношћу, уметничким сензибилитетом, проницљивим смислом за интеракцију и суптилном слушном драматургијом” (Salzburger Nachrichten).

 

Клер Хуангчи започела је своју међународну каријеру у деветој години, са стипендијама, концертним наступима и наградама, поставши најмлађи учесник који је освојио другу награду на Међународном АРД музичком такмичењу 2011. године. Тек у каснијим тинејџерским годинама коначно је схватила и осећала да ће овај инструмент постати њен животни позив. Добила је значајан стимуланс од својих наставника Елеоноре Соколов и Гарија Графмана са Института Кертис у Филаделфији пре него што је започела студије код Ерија Вардија на Универзитету за музику, драму и медије у Хановеру. Када је дипломирала у пролеc’е 2016. године, постала је асистент професору Вардију.

 

Шопенова музика је пружила прилику Клер Хуангчи да направи свој уметнички пробој освојивши прве награде на Шопеновим такмичењима у Дармштату 2009. године и Мајамију 2010. године. Од тада је доказала своју велику свестраност са необично широким репертоаром, који такође укључује извођење великог броја савремених дела. Клер Хуангчи наступала је на солистичким реситалима и као партнер са међународним оркестрима као што су оркестар Моцартеум из Салцбурга, Штутгарски радијски симфонијски оркестар (под управом Сер Роџера Норингтона), оркестар Тонхале из Цириха, Камерни оркестар из Минхена, и Кинеска филхармонија као и симфонијски оркестри Ванкувера и Санта Феа и Симфонијски оркестар московског радија у међународним концертним дворанама као што су Карнеги Хол, Концертхаус у Бечу, Концертхаус у Берлину, Гастајг у Минхену, Гевандхаус у Леипзига, Сала Корто, Сала Оџи у Токију и Симфонијска дворана у Осаки. Гостовала је и на фестивалима као што су Кисингер Зомер у Баварској, фестивали Вербије, Мењухин у Гштаду, Шлезвиг-Холштајн, Рајнгау и Швецингер СВР у Немачкој.

 

Након прошлогодишње велике ангажованости, укључујући соло дебије у Филхармонији на Лаби из Хамбурга, на клавирском фестивалу Рур и на турнеји по Кини са Симфонијским оркестром Бечког радија и Корнелијусом Мајстером, почиње сезону 2018/2019 концертима са Бернским симфонијским оркестром под управом Марија Венцага. Даљи наступи је воде до Бечког Концертхауса, Академије Франц Лист у Будимпешти, Тонхале у Цириху, Сантори Хола у Токију и Института Смитсонијан у Вашингтону.

 

Након објављивања њеног дебитантског ЦД-а са солистичким радовима Чајковског и Прокофјева и њеног награђеног двоструког албума Скарлактијевих соната (награда немачких критичара и награда „избора уредника“ часописа Грамофон), у пролеће 2017. године издала је снимак комплетних Шопенових ноктурна.

 

Да ли нам је потребан још један снимак Шопенових ноктурна?“ Не баш! Али, када слушамо овај нови дупли ЦД Клер Хуангчи, одговор је да! (Suddeutsche Zeitung). Управо пред почетак нове сезоне, Клер ће објавити свој четврти соло албум за издавачку кућу „Berlin Classics/Edel“ са комплетним прелудијима Сергеја Рахмањинова.