Languages

Jorum Son

Poetska elegancija, urođeni osećaj za izražajne nijanse i moć da istakne hrabre, dramatične kontraste, samo su neke od upečatljivih osobina pijanizma Jorum Son. Njena prefinjena veština proističe iz zadivljujuće tehničke kontrole i duboke empatije prema emotivnom duhu dela iz njenog impresivno širokog repertoara. Pre svega je pokreće prirodna radoznalost da istraži mnoštvo muzičkih žanrova i stilova, kao i želja da pronikne u ono što opisuje kao pravu suštinu svega što izvodi. Jorum ne prihvata ograničenja i odlučno istražuje nova umetnička prostranstva. Njen izbor repertoara, koji obuhvata sve od dela Baha i Mocarta, do Ščedrina i Kapustina, prvenstveno je vođen kvalitetom i sadržajnošću same muzike.

 

Jorum je veoma tražena kao solistkinja na resitalima i koncertima, kao i kamerna muzičarka, a kritika posebno hvali njene pronicljive i inteligentne interpretacije. Njeno umetničko sazrevanje dodatno su unapredile saradnje sa dirigentima različitih profila, kao što su: Lorin Mazel, Dmitri Kitajenko, Valerij Gergijev, Antonio Papano, Endrju Menzi, Haime Martin, Jun Markl, Roberto Gonzalez-Monhas, Džonaton Hejvard, Rajan Benkroft, Pablo Gonzalez, Pietari Inkinen, Eivind Adland, Žoana Karneiro, Anja Bilmajer, Dima Slobodenijuk, Gergelj Madaraš, Aleksander Šeli, Dmitrij Matvijenko, Jutaka Sado, Maksim Emeljaničev i Omer Mejr Velber.

 

U sezoni 2024/25, Jorum je imala debitantske nastupe sa Bi-Bi-Sijevim simfonijskim orkestrom u Barbikan centru u Londonu, Simfonijskim orkestrom u dizeldorfskom Tonhaleu, bečkim orkestrom Tonkinslter u bečkom Muzikferajnu i u londonskom Kadogan holu, Nacionalnim simfonijskim orkestrom Irske, Simfonijskim orkestrom Galicije, Napuljskom filharmonijom, simfonijskim orkestrima Sent Luisa, Kolorada i Baltimora, kao i sa Losanđeleskom filharmonijom. Takođe, u ovoj sezoni Jorum ponovo nastupa na pozornici Nacionalnog umetničkog centra Otave, kao i sa Škotskim kamernim orkestrom, Simfonijskim orkestrom grada Birmingema i Simfonijskim orkestrom iz Porta.

 

Domet njenog rada na međunarodnoj sceni prethodnih sezona jasno se ogleda u saradnjama sa, između ostalih, orkestrom Koncerthaus iz Berlina, Gircenih orkestrom, Drezdenskom filharmonijom, Filharmonijom Severnonemačkog radija, Filharmonijom Nemačkog radija, Filharmonijom Osla, Simfonijskim orkestrom Finskog radija, Budimpeštanskim festivalskim orkestrom, Simfonijskim orkestrom iz Bazela, Simfonijskim orkestrom   Kastilje i Leona, Simfonijskim orkestrom Radio-televizije Španije, Filharmonijom Bi-Bi-Sija, Škotski simfonijski orkestar Bi-Bi-Sija, Nacionalnim orkestrom Bi-Bi-Si-ja iz Velsa, Kraljevskom filharmonijom iz Liverpula i Simfonijskim orkestrom Residentie iz Hagu. U Severnoj Americi i Kanadi, Jorum je nedavno nastupala sa simfonijskim orkestrima iz Atlante, Detroita, San Dijega, Pacifika, Vankuvera, kao i Kamernim orkestrom Sent Pola. Njeni koncertni nastupi obuhvataju i česte saradnje sa simfonijskim orkestrima iz Sidneja, Melburna, Zapadne Australije, Tasmanije, kao i Oklandskom filharmonijom.

 

Među nedavnim istaknutim resitalima i kamernim angažmanima nalaze se debitantski nastupi na Međunarodnom festival u Edinburgu, festivalima kamerne muzike u Rozendalu i Risoru, Međunarodnom pijanističkom festivalu u Singapuru, Međunarodnom pijanističkom festivalu u Oejrešu i muzičkom festivalu Manta u Finskoj, kao i ponovne posete pijanističkom festivalu u Helsingborgu u Švedskoj, Međunarodnom Šopenovom festivalu u Dušnjiki-Zdroju, melburnškom Resitalnom centru i Internacionalnom serijalu pijanističkih koncerata u Adelajdu.

 

Jorum Son, rođena 1986. u Vondžuu, u Južnoj Koreji, prve časove klavira imala je sa tri i po godine. 1997. godine nagrađena je na Međunarodnom takmičenju mladih muzičara Čajkovski, a dve godine kasnije osvojila je prvo mesto na Međunarodnom pijanističkom takmičenju Oberlin. Studirala je na Nacionalnom univerzitetu umetnosti u Koreji, a nastavila školovanje kod profesora Arija Vardija na Akademiji za muziku, pozorište i medije u Hanoveru.

 

Međunarodnu pažnju privukla je kada je na takmičenju Van Klajburn 2009. godine osvojila drugo mesto i nagradu za najbolji kamerni nastup. Potvrdila je svoju poziciju kao jedne od najdarovitijih umetnica svoje generacije na Međunarodnom takmičenju Čajkovski 2011. godine, kada je osvojila srebrnu medalju i dobila nagrade za Najbolji kamerni koncert i Najbolje izvođenje naručenog dela.

 

Tokom poslednje decenije, Jorum Son je stekla svetsko priznanje, naročito za svoje interpretacije Mocartovih klavirskih koncerata. 2016. godine, pridružila se Akademiji Sveti Martin u poljima i Ser Nevilu Marineru u snimanju njegovog, kako se ispostavilo, poslednjeg CD izdanja, zabeleživši blistavu interpretaciju Mocartovog Klavirskog koncerta br. 21 za izdavačku kuću Oniks klasiks. Svoj londonski debi imala je u Kadogan holu 2018. godine, sa istim delom i orkestrom, a publiku u Rojal Albert Holu oduševila je Mocartovim Klavirskim koncertom br. 15 na festivalu Bi-Bi-Si Proms naredne godine. Video snimak njenog izvođenja Mocartovog Klavirskog koncerta br. 21 na Međunarodnom takmičenju Čajkovski na Jutjubu je pogledan skoro 23 miliona puta, što se na toj platformi smatra rekordom za snimak uživog izvođenja bilo kog Mocartovog dela.

 

Pored intenzivnog koncertnog rasporeda, Jorum Son ima i aktivnu diskografsku karijeru, a njena najnovija izdanja u izdavačkoj kući Naïve uključuju album Love Music u saradnji sa violinistom Svetlinom Rusevim i komplet Mocartovih klavirskih sonata. Njena diskografija takođe obuhvata: Modern Times – album sa delima Berga, Prokofjeva, Stravinskog i Ravela (Deka, 2016), snimak Šumanove Fantazije u C-duru, Krajslerijane i Arabeske (Oniks, 2020) i izdanje sa Osam koncertnih etida, Klavirskoj sonati br. 2 i drugim značajnim kompozicijama Nikolaja Kapustina (Oniks, 2021).