Languages

Ana Fedorova

Prelep zvuk Ane Fedorove i prirodna sloboda u muziciranju uz potpunu tehničku sigurnost čine njeno izvođenje Šopena jednim od najboljih, kakvo jako dugo nisam čuo – Menahem Presler, septembar 2022.

 

Još od ranog uzrasta, ukrajinska pijanistkinja Ana Fedorova je pokazivala urođenu muzičku zrelost i neverovatne tehničke sposobnosti. Njen snimak izvođenja Rahmanjinovljevog Drugog klavirskog koncerta ima preko 37 miliona pregleda na Jutjubu i visoko je hvaljen od strane kritičara i svetski poznatih muzičara. Redovno nastupa u najprestižnijim koncertnim dvoranama širom sveta kao što su Koncertgebau u Amsterdamu, Karnegi hol i Linkoln centar u Njujorku, Palata lepih umetnosti u Meksiko Sitiju, Tonhale u Cirihu, Teatar Jelisejskih polja u Parizu, Bunka Kaikan u Tokiju i Barbikan centar i Rojal Albert Hol u Londonu.

 

Kao solistkinja, Ana Fedorova je nastupala sa mnogim veličanstvenim orkestrima kao što su Filharmonija orkestar, Orkestar festivala Verbije, Kraljevska filharmonija, Tokijski simfonijski orkestar, Jomiuri orkestar, Ukrajinski Fridom Orkestar, Simfonijski orkestri u Juti i Dalasu, Filharmonijski orkestar Hong Konga i Holandska filharmonija. Od milja nazvana kućnom pijanistkinjom (Telegraaf) Koncertgebaua, Ana Fedorova je održala preko 45 koncerata u ovoj prestižnoj koncertnoj dvorani u Amsterdamu, često uživo prenošenih. Redovni je gost vodećih muzičkih festivala kao što su festival u Verbijeu i Menjuhin festival u Švajcarskoj, Stift muzički festival u Holandiji, Festival de Sintra u Portugalu i Ravinija festival u Sjedinjenim Američkim Državama. U julu 2022., Ana je nastupila sa Orkestrom festivala Verbije pod dirigentskom palicom Đanandreje Nozede na otvaranju festivala. Nedelju dana kasnije, održala je svoj debi na međunarodnom klavirskom festivalu La Rok d’Anteron sa solo resitalom, uz veliku pohvalu kako lokalne, tako i međunarodne štampe.

 

6. marta 2022. je među prvima inicirala dobrotvorni koncert kako bi prikupila novac za žrtve rata u Ukrajini, zajedno sa svojim prijateljima muzičarima, Interartists Amsterdam i Koncertgebauom. Nakon što je te prve večeri prikupila preko 100.000 evra, nastavila je da nastupa na dobrotvornim koncertima za Ukrajinu. Tokom leta 2022. nastupala je kao solo pijanistkinja sa Ukrajinskim Fridom Orkestrom, pod dirigentskom palicom Keri-Lin Vilson u Teatru Vilki – Poljskoj državnoj operi, Rojal Albert Holu u Londonu (prenos koncerta sa Bi-Bi-Si Proms), u Minhenu, Šoreži d’Oranž, u Koncerthausu u Berlinu, na Edinburškom festivalu, Letnjem festivalu u Snejp Maltingsu, u amsterdamskom Koncertgebauu, hamburškoj Elbfilharmoni, Linkoln centru u Njujorku (dva puta) i Kenedi centru u Vašingtonu. Njujork tajms je primetio da se pijanistkinja Ana Fedorova otkriva kao osećajna, poetska solistkinja u Šopenovom Drugom klavirskom koncertu, prava podrška poljskom projektu Fridom Orkestra.

 

Godine 2018., Ana Fedorova potpisuje ugovor sa izdavačkom kućom Čenl Klasiks Rekords. Do početka 2023. godine, objavila je tri solo klavirska albuma, četiri kamerna albuma i sve Klavirske koncerte Rahmanjinova sa Simfonijskim orkestrom Sen Galena pod dirigentskom palicom Modestasa Pitrenasa. Bi-Bi-Si-jev muzički magazin ocenio je sa pet zvezdica njen prvi album sa Rahmanjinovljevim Klavirskim koncertom br. 1, Prelidima i Rapsodijom na temu Paganinija. Takođe joj je dodelio pet zvezdica za izvođenje Rahmanjinovljevih Klavirskih koncerata br. 2 i 4, ističući da su jasno razmišljanje i osećaj koji stoje iza ovih interpretacija Rahmanjinovljevih koncerata pravo osveženje: to je sve samo ne još jedan ‘Rah 2’. Klasik FM ga je proglasio Albumom vikenda, dobio je deset zvezdica od Luister Magazina, i postao je Album nedelje na Skala radiju nakon što je izašao u oktobru 2022. Ana Fedorova, Simfonijski orkestar Sen Galena i Modestas Pitrenas su potom snimili Rahmanjinovljev Klavirski koncert br. 3 u novembru 2022., kojim upotpunjuju ciklus Rahmanjinovljevih Klavirskih koncerata u maju 2023. godine, na 150. rođendan kompozitora.

 

Istaknuti događaji u 2023. uključuju izvođenje Rahmanjinovljevih Klavirskih koncerata br. 2, 3 i 4 sa različitim orkestrima kao što su Simfonijski orkestar radija Bi-Bi-Si pod dirigentskom palicom Kirila Karabitsa u Barbikanu, ADDA Simfonika, Malezijska filharmonija i Filharmonijski orkestar Novi Japan. Ana Fedorova će takođe nastupiti na festivalima širom sveta. Među značajnim nastupima nalazi se i resital na La Fol Žurne u Nantu i izvođenja Grigovog Klavirskog koncerta na Oksfordskom klavirskom festivalu i Muzičkom festivalu u Batumiju u Gruziji.

 

Ana Fedorova je diplomirala u Lisenko Muzičkoj školi u Kijevu u klasi Borisa Fedorova i na Klavirskoj akademiji u Imoli, u Italiji, sa Leonidom Margarijusom. Master studije i umetnički program završila je na Kraljevskom muzičkom koledžu u Londonu, pod mentorstvom Norme Fišer. Mentori su joj bili i Alfred Brendel, Menahem Presler, Stiven Iserslis i Ser Andras Šif.

 

2022. godine, Ana Fedorova i kontrabasista Nikolas Santanželo Švarc osnovali su Muzičku akademiju Davidsbindler u Hagu. Pre nego što su vrata Akademije zvanično otvorena u septembru 2022., Fondacija Davidsbindler već je počela sa programom visokokvalitetne muzičke edukacije za ukrajinske izbeglice koje su pobegle u Holandiju. Sa tim programom nastavljaju i tokom 2023. i pružaju punu stipendiju mladim talentovanim pijanistima i gudačima koji dolaze iz porodica sa niskim primanjima, među kojima je 12 mladih ukrajinskih pijanista.