Languages

Aleksandar Vedernikov

Od septembra 2018. godine, Aleksandar Vedernikov pridružuje se Danskoj Kraljevskoj operi. Od 2009. do 2018. bio je šef dirigent simfonijskog orkestra iz Odensea, a pre toga, u periodu od 2001. do 2009. godine, bio je muzički direktor i šef dirigent Baljšoj teatra. Za to vreme smatra se zaslužnim za ponovno izgrađivanje istorijskog ugleda Baljšoj teatra kao institucije vrhunske umetnosti.

 

U poslednje vreme istakao se svojim nastupima sa Simfonijskim orkestrom BBC-a na osmonedeljnoj sezoni promenadnih koncerata klasične muzike u Londonu (Proms), ukjlučujući svetsku premijeru novog gitarskog koncerta Džobija Talbota, pojavljivanje na Praškom prolećnom festivalu, a zatim i gostovanjima sa simfonijskim orkestrom Grada Birmingema, Danskom nacionalnom simfonijom, simfonijskim orkestrom NHK, Škotskom simfonijom BBC-a, Holandskom Radio simfonijom, Helsinškom filharmonijom, Simfonijom RTE i Ruskim nacionalnim simfonijskim orkestrom.

 

Vedernikov je takođe sarađivao sa Orkestrom de Pari, Holandskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom Grada Birmingema, Švajcarskim Italijanskim orkestrom, Orkestrom Verdi iz Milana, Londonskom filharmonijom, Filharmonijskim orkestrom Radio Francuske, Češkom filharmonijom, Sidnejskim simfonijskim orkestrom, Bavarskim radijskim orkestrom, Kineskom filharmonijom, Državnom kapelom iz Drezdena, Montrealskim simfonijskim orkestrom, Tokijskom filharmonijom, Petrogradskom filharmonijom… Sarađuje redovno sa Simfonijskim orkestrom BBC-a, s kojim je izveo veoma široki repertoar, uključujući Prokofjevu 3 simfoniju na Proms, novu verziju Malerovog Dečakovog ćarobnog roga koju je komponovao Detlev Glanert, sa Ditrihom Henšelom, kao i dela Hajdna i Bramsa pa sve do Šintkea, Tipeta i Džona Adamsa.

 

U proleće 2018. Aleksandar Vedernikov dirigovao je jednom visoko ocenjenom produkcijom Ciklusa Prstenova u novom Odeon teatru u Odenseu, sa jednom vrlo zanimljivom postavkom na čelu sa Torstenom Kerlom u ulozi Zigfrida, Ketrin Foster i Dženifer Vilson u ulozi Brunhilde i Gerhardom Ziglom u ulozi Mimea, u ogromnom projektu koji je obeležio kraj njegovog mandata kao šefa dirigenta u toj ustanovi. Inače, takođe u oblasti opere, Aleksandar Vedernikov je često dirigovao i u Berlinskoj komičnoj operi, a takođe je dirigovao po celoj Italiji, u Milanskoj Skali, La Feniče u Veneciji, Teatro komunale u Bolonji, Teatro Ređo u Torinu, i u Rimskoj operi. Dirigovao je u produkcijama u Metropoliten operi u Njujorku, Bastiljskoj operi u Parizu, Finskoj nacionalnoj operi, Ciriškoj operi, Frankfurtskoj operi, Kraljevskoj štokholmskoj operi i na festivalu Savonlina u Finskoj, kao i u Nemačkoj operi u Berlinu.

 

Aleksandar Vedernikov završio je svoje muzičke studije 1990. godine na Moskovskom konzervatorijumu, a od 1988. do 1990. radio je u teatrima Stanislavskog i Nemirovič-Dančenka u Moskvi. Od 1988. do 1995. bio je pomoćnik šefa dirigenta i drugi dirigent u simfonijskom orkestru Čajkovski (nekada Gosteleradijski veliki  simfonijski orkestar), a 1995. osnovao je simfonijski orkestar Ruska Filharmonija, čiji je bio umetnički direktor i šef dirigent sve do 2004.

 

Vedernikov je rođen 11. januara 1964. godine u Moskvi i potiče iz muzičke porodice. Otac, takođe Aleksandar, bio je operski pevač, poznat po celom Sovjetskom Savezu i šire po svojim ulogama, pre svega Borisa Godunova i Kutuzova u operi Rat i mir Sergeja Prokofjeva; njegova majka, Natalija Gurejeva, bila je profesor orgulja na Moskovskom konzervatorijumu.