02/03/16

Beogradska filharmonija će zajedno sa dirigentom Vladimirom Kulenovićem pratiti put note “la” koja povezuje kompozicije Gustava Malera, Bendžamina Britna i Arva Perta, u petak, 4. marta (Kolarac, 20 č). Koncert iz ciklusa “Za avanturiste” upotpuniće filharmonijski duo perkusionista u izvođenju atraktivne kompozicije za dve marimbe i orkestar, japanske autorke Keiko Abe.
 
Avanturisti Beogradske filharmonije će kroz sveprisutnu notu “la” istraživati dela autora koji dovršavaju rad jedan drugog. Povodom 40. godišnjice Britnove smrti, omaž engleskom kompozitoru uokviruju “Cantus in memoriam Benjamin Britten”, kojom se Pert divio jednostavnosti i čistoti njegovog stila – i svečana “Sinfonia da Requiem“, najvažnije Britnovo orkestarsko ostvarenje. U stvaralaštvu ovog kompozitora može se čuti “eho” Malera, što će publika moći da prepozna u Adađu iz Desete simfonije.
 
“Nota ‘la’ predstavlјa čisti život, orkestarski kamerton, centar svih oktava. Kod Malera je simbolično prisutna od Prve simfonije, a u Desetoj, iako na rubu ambisa, njegovo ‘la’ na kraju preživi. Ta nota se vraća u Britnovoj simfoniji, kao i kod Perta koji je u prethodnom kompozitoru prepoznao svoj najveći uticaj”, kaže Vladimir Kulenović, rezidencijalni dirigent Beogradske filharmonije.
 
Konstantna energija i pokret perkusionista Ivana Marjanovića i Aleksandra Radulovića biće u centru zbivanja kompozicije “Prysm Rhapsody II”, Keiko Abe. Iako brzog tempa, dramatika i ekspresivnost u ovom delu nisu u drugom planu, tako da će duo biti u prilici da pokaže širok dijapazon emocija.
 
Četvrti koncert iz ciklusa posvećen Avanturistima zakazan je za 15. april, kada će Danijel Rajskin uz klarinetistu Martina Frosta i filharmoničare pripremiti novi muzički izazov.

Share on FacebookTweet about this on Twitter