Languages

Tomas Mor

Muzičko obrazovanje Tomas Mor je stekao na muzičkoj akademiji u Libeku, gde je diplomirao i položio koncertni ispit sa odličnim uspehom. Još kao student, osvojio je prve nagrade na takmičenjima u Hertogenbosu, VDMK u Berlinu i Valter Gruner u Londonu. Posle Bremena i Manhajma, pridružio se Bonskoj operi, gde je sarađivao sa renomiranim režiserima i pevao uloge kao što su Silvio, Albert, di Luna, Lesko i otac Žermon. Mor je takođe postigao zapažene uspehe kao Ajzenštajn, Petar metlar, grof Almaviva i Papageno. Na koncertnoj platformi izvodio je Orfovu Karminu buranu, Bramsov Nemački rekvijem i Britnov Ratni rekvijem. Od 1997. godine, Tomas Mor radi kao slobodni umetnik. Njegova raznolika interesovanja dovela su ga do mnogih od najznačajnijih koncertnih dvorana i čuvenih operskih kuća širom sveta, gde je radio sa renomiranim dirigentima.

 

Pre nekoliko godina, Tomas Mor je promenio glasovni fah, prešavši sa baritona u heldentenor (herojski tenor). Tokom sezone 2005/06, imao je veoma uspešne nastupe u ulozi Idomenea i Zigmunda u Prstenu Nibelunga Roberta Karsena, a imao je veoma zapažen debi kao Parsifal u Erfurtu u aprilu 2006. godine. Nakon toga je debitovao kao Maks u novim produkcijama Veberovog Čarobnog strelca u Kelnu i Sen Galenu, kao oficir u Hindemitovom Kardijaku u drezdenskoj Zemperoperi, kao i Loge u Vagnerovom Rajnskom zlatu u Lajpciškoj operi. Usledile su nove produkcije Valkire u Ring sali u Ludvigshafenu, Parsifala u Operi u Malmeu, Operi u Kemnicu i Operi u Poznanju, Zigfrida (Sumrak bogova) i Maksa u Lajpciškoj operi. Tomas Mor je 2017. godine debitovao kao Zigfrid u Mindenu, a 2018. godine imao je tenorske uloge u svakoj operi kompletnog Prstena u Mindenu. Godine 2019, izvodio je tenorske uloge u svim operama tokom izvođenja celog Prstena Nibelunga u Mindenu. Godine 2020, Tomas Mor je uspešno debitovao kao Florestan (Fidelio) u Bonskoj operi, dok je 2021. godine nastupao kao Loge u Rajnskom zlatu sa ansamblom Končerto Keln i Kentom Naganom u Kelnu i Amsterdamu.

 

Njegovi koncertni angažmani uključuju Malerovu Pesmu zemlje, Betovenovu Devetu simfoniju i Misu solemnis, Elgarov San Gerontijusa, Šenbergove Pesme iz Gurea, Ficnerovo delo Iz nemačke duše, Mendelsonovu Pohvalnu pesmu i Bruhovu Lorelaj.

 

Od 2002. godine, Mor predaje pevanje na Akademiji umetnosti u Bremenu.