Languages

Tamara Stefanović

Poznata po interpretacijama širokog repertoara, srpska pijanistkinja Tamara Stefanović nastupa u najpoznatijim svetskim koncertnim dvoranama, kao što su njujorški Karnegi Hol, Berlinska filharmonija, Santori Hol u Tokiju i londonske dvorane Rojal Albert Hol i Vigmor Hol. Učesnica je međunarodnih festivala u Lucernu, La Rok d’Anteronu, Raveni, Aldeburgu, Salcburgu, na festivalu Styriarte u Gracu, Festivalu pijanista u Ruru i Betovenfestu u Bonu.

 

Najvažniji angažmani u tekućoj sezoni su nastavak saradnje sa Orkestrom Filharmonija i Esa Pekom Salonenom, zatim izvođenja Simfonije končertante Šimanovskog na turneji sa Nacionalnim omladinskim orkestrom Velike Britanije i predstavljanje kompozicije Quasi una fantasia i Duplog koncerta sa Ansamblom Asko|Šenberg i dirigentom Rajnbertom de Leuvom u amsterdamskoj dvorani Muzikgebau, u sklopu snimanja kompletnog Kurtagovog opusa za diskografsku kuću ECM. Tamara Stefanović će svirati resitale u okviru Međunarodnog ciklusa klavirskih resitala u Londonu, na Muzikfestu u Berlinu, festivalu Muzika u Milanu, u bečkom Koncerthausu i centru De Zingel u Antverpenu, gde će izvoditi Štokhauzenovu Mantru zajedno sa Pjer-Lorenom Ajmarom. Tamara je suosnivač i urednik novoosnovanog festivala The Clearing u okviru Međunarodnog ciklusa klavirskih resitala u Portlandu, gde će nastupati i raditi sa mladim pijanistima i kompozitorima. Pre i posle učešća na ovom festivalu, sviraće resitale u Itaki i Belingamu.

 

Među skorijim angažmanima su Tamarin prvi nastup sa Orkestrom iz Sarasote i nastupi sa Simfonijskim orkestrom Bavarske radiotelevizije, Simfonijskim orkestrom Srednjonemačke radiotelevizije iz Lajpciga, Simfonijskim orkestrom Zapadnonemačke radiotelevizije iz Kelna, Kamernim orkestrom Evrope i Islandskim simfonijskim orkestrom, kao i velika turneja povodom 90 godina od rođenja Pjera Buleza, za koju je dobila fantastične kritike.

 

Tamara Stefanović je nastupala sa orkestrima kao što su Klivlendski i Čikaški simfonijski orkestri, Londonski simfonijski orkestar, Londonska filharmonija, Bamberški simfonijski orkestar, Britn simfonija, Nemačka kamerna filharmonija iz Bremena, Švedski kamerni orkestar i Londonska sinfonijeta.

 

Sarađivala je sa dirigentima poput Vladimira Aškenazija, Osma Venskea, Suzane Malki, Vladimira Jurovskog, kao i sa poznatim kompozitorima poput Petera Etveša i Đerđa Kurtaga. Redovno vodi edukativne projekte u londonskom Barbikan centru, u Kelnskoj filharmoniji i na Rurskom festivalu pijanista, kao što je inovativni onlajn projekat interaktivne pedagoške analize Bulezovih Notacija: www.explorethescore.org

 

Među CD izdanjima Tamare Stefanović nalazi se snimak Bartokovog Koncerta za dva klavira, udaraljke i orkestar sa Pjer-Lorenom Ajmarom, Pjerom Bulezom i Londonskim simfonijskim orkestrom, koji je izdala diskografska kuća Deutsche Grammophon. Za ovo izdanje dobila je nominaciju za nagradu Gremi. Snimala je i za diskografske kuće AVI i Harmonia Mundi, između ostalog nove kompozicije za solo klavir Tomasa Larhera. Poslednji snimak Hans Abrahamsenovog koncerta za klavir i orkestar i 10 studija za klavir sa Simfonijskim orkestrom Zapadnonemačke radiotelevizije iz Kelna objavila je kuća Winter & Winter. Godine 2015. izdala je Kurtagovu kompoziciju Quasi una Fantasia i Dupli koncert sa Ansamblom Asko|Šenberg i dirigentom Rajnbertom de Leuvom za ECM.

 

Tamara Stefanović je sa 13 godina bila najmlađi student Univerziteta u Beogradu, gde joj je mentor bila Lili Petrović. Pored muzike, njeno široko univerzitetsko obrazovanje obuhvatilo je nekoliko drugih disciplina – psihologiju i pedagogiju. Studirala je, takođe, na Muzičkom institutu Kertis u klasi Kloda Franka, a zatim i na Muzičkoj akademiji u Kelnu, u klasi Pjera-Lorena Ajmara.