Languages

Karolin Vidman

Izuzetno svestrana umetnica, Karolin Vidman u svom repertoaru ima klasične koncerte, nova dela kao porudžbine specijalno pisane za nju, solo resitale, široku lepezu dela kamerne muzike i izvođenja na istorijskim instrumentima, uklјučujući sviranje/umetničko vođstvo na violini. Vidman je 2017. godine za svoju posebnost i izuzetno muziciranje bila nagrađena Državnom nagradom Bavarske za muziku. Vidman je takođe dobila i Međunarodnu nagradu za klasičnu muziku (u kategoriji koncertnog izvođenja) za izuzetno hvalјen snimak Mendelsonovih i Šumanovih violinskih koncerata sa Evropskim kamernim orkestrom, koji je objavlјen u okviru izdavačke kuće ECM u avgustu 2016. godine i kojim je lično Vidman dirigovala sa violine.

 

Proglašena za muzičara godine na Međunarodnoj dodeli nagrada za klasičnu muziku 2013. godine, Vidman je imala čast da sarađuje sa vodećim svetskim orkestrima, uklјučujući Berlinsku filharmoniju, Pariski orkestar, Simfonijski orkestar bavarskog radija, Kralјevsku filharmoniju iz Štokholma, Simfonijski orkestar iz Sijetla, Sidnejski simfonijski orkestar, Nemački simfonijski orkestar iz Berlina, Lajpciški Gevandhaus, Tonhale orkestar iz Ciriha, Simfonijski orkestar Bi-Bi-Si radija, Elbfilharmoniju, Češku filharmoniju i londonski Filharmonija orkestar, sa istaknutim dirigentima kao što su Ser Sajmon Retl, Rikardo Šaji, Ser Rodžer Norington, Edvard Gardner, Sakari Oramo, Vladimir Jurovski, Alan Gilbert, Danijel Harding, Kristof fon Dohnanji i Fransoa-Gzavije Rot. Takođe je nastupala na nadaleko poznatim festivalima kao što su berlinski Festšpile, festivali u Salcburgu i Lucernu, Jesenji festival u Parizu, Ravinija Festivalu i Meklenburg-Zapadnoj Pomeraniji. Tokom sezone 2014/15, Vidman je bila stalni član Alte opere u Frankfurtu, koja je uklјučivala brojne resitale i kamerne nastupe, kao i projekat sviranja/ umetničkog vođstva na istorijskim instrumentima sa Akademiji za staru muzičku umetnost u Berlinu. Iste sezone Karolin je u Sautbank centru izvela i svetsku premijeru novog violinskog koncerta koji je za nju napisao Džulijan Anderson, sa Londonskom filharmonijom pod vođstvom Jurovskog.

 

Nedavni nastupi uklјučuju njen debi sa Filharmonijom iz Los Anđelesa sa Esom Pekom Salonenom, Škotskim kamernim orkestrom i Maksimom Emelјaničevim, debitantsko izvođenje/umetničko vođstvo u Nјujorku sa Kamernim orkestrom Orfeus, kao i povratak u Simfonijski orkestar bečkog radija u Muzikferajnu i Simfonijski orkestar radija u Kelnu.
Najvažnije uspehe u sezoni 2021/22 Karolin Vidman beleži sa Minhenskom filharmonijom, Drezdenskom filharmonijom i Nemačkim simfonijskim orkestrom sa Robinom Tićatijem, kao na italijanskoj resitalnoj turneji sa Denešom Varjonom. Karolin se vraća u Pariz na nastupe sa Filharmonijskim orkestrom francuskog radija i orkestrom Insula, kao i u Moskvu sa Ruskim nacionalnim orkestrom mladih. Karolin u ovoj sezoni izvodi i dve premijere – novi Haasov Koncert sa Kamernim orkestrom iz Bazela na Betovenfestu u Bonu, kao i novi Koncert Lize Štrajh sa Minhenerskim kamernim orkestrom.

 

Karolin redovno nastupa u vodećim svetskim koncertnim dvoranama, uklјučujući Vigmor Hol u Londonu, Bozar u Briselu, Luvr u Parizu, Festšpilhaus u Baden-Badenu, Berlinsku filharmoniju i bečki Koncerthaus. U sezoni 2018/19, Karolin je krenula na velike resitalne turneje po Severnoj i Južnoj Americi, nakon koje se vratila u bečki Koncerthaus kako bi izvela kompletan Betovenov resital u okviru Betovenovih dana. Nedavno je održala i svetsku premijeru Koncerta za violinu br. 2 Jorga Vidmana u Santori holu u Tokiju, a izvodila je i dela po Evropi sa Pariskim orkestrom i Simfonijskim orkestrom švedskog radija, pod vođstvom Danijela Hardinga, kao i Simfonijskim orkestrom frankfurtskog radija u Alte Operi, pod palicom Andresa Oroskoa-Estrade. Nјeni diskovi sa Šubertovim i Šumanovim sonatama dobili su najviše pohvale kritike, uklјučujući nagradu Zlatni dijapazon i Nemačku nagradu kritičara ploča. Godine 2006. Nemačko udruženje za nagradu diskografskih kritičara proglasio je njen debitantski CD Odrazi Prvim izborom kritičara godine. Nјen snimak koncerta Mortona Feldmana Violina i orkestar sa Simfonijskim orkestrom frankfurtskog radija, pod vođstvom Emilija Pomarika, objavlјen je 2013. godine.

 

Posebna sfera interesovanja Karolin Vidman je povezivanje sa drugim oblicima umetnosti; nastupala je na koreografskim koncertima sa plesnom trupom Saša Volc Kompani (na Mocartovoj nedelјi u Salcburgu i na otvaranju u hamburškoj Elbfilharmoniji), svirala je solistički resital na fudbalskom stadionu u Frankfurtu, u okviru projekta pod pokrovitelјstvom arhitekte Danijela Libeskinda, i osmislila je koncertne programe koji će se izvoditi u muzejima kao što su Muzej Ludvig u Kelnu i Muzej moderne umetnosti MMK u Frankfurtu. U martu 2019. godine, bila je deo projekta umetničkog performansa Marine Abramović.

 

Karolin Vidman je rođena u Minhenu i studirala je kod Igora Ozima u Kelnu, Mišel Okler u Bostonu i Dejvida Takena u Gildhol školi za muziku i dramske umetnosti u Londonu. Od 2006. godine je profesor violine na Lajpciškom Univerzitetu za muziku i pozorište Feliks Mendelson-Bartoldi.

 

Karolin Vidman svira violinu G. B. Gvadanjinija iz 1782. godine, pozajmlјenu od dobrotvornog fonda.