Languages

Alina Vunderlin

Početkom sezone 2021/22 Alina će debitovati kao Cerbineta u novoj predstavi Arijadne na Naksosu u Državnom pozorištu u Salcburgu. Vraća se u Salcburg kao Kraljica noći u februaru 2022. U novembru Alina će pevati deonicu solo soprana u Orfovoj kantati Karmina burana u Tokiju sa Tokijskim simfonijskim orkestrom pod upravom Kžištofa Urbanskog.

 

U decembru 2020. Alina se pridružila ansamblu Državnog teatra iz Braunšvajga do kraja prošle sezone kako bi otpevala uloge Oberta u novoj produkciji Hendlove opere Alčina i Kraljice noći u novoj produkciji Čarobne frule (oba nastupa su otkazana zbog pandemije). Osim toga, Alina je debitovala kao Kraljica noći u Državnom pozorištu u Salcburgu u maju 2021. Zbog pandemije COVID -19 i zatvaranja u Nemačkoj od novembra 2021, njen debi sa Betovenovim orkestrom u Bonu morao je da se otkaže – kao i njen debi sa Minhenskom filharmonijom (Carmina burana).

 

U leto 2021. Alina je za produkcijsku kuću Naksos snimila sve Nemačke narodne pesme Johanesa Bramsa sa pijanistom Ulrihom Ajzenlorom i pevačima Ester Valentin, mecosopranom, Kieranom Karelom, tenorom i Konstantinom Ingenpasom, baritonom, koji će izaći sledeće godine.

 

Alina je bila član Međunarodnog operskog studija u Operi u Kelnu od 2018. do 2020. godine, gde je debitovala kao Slavuj u istoimenoj operi Stravinskog, Fraskita (Karmen), Šumska priča (Zigfrid za decu), Kraljica noći (Čarobna frula za decu), Olimpija (Hofmanove priče za decu) i Ernestina u Salijerijevoj operi Škola ljubomornih. Na kraju sezone 2018/19 sa velikim uspehom kreirala je ulogu koloraturnog soprana u Ja sam Žak. Njen debi kao Blonda (Otmica iz Saraja) morao je da bude otkazan zbog pandemije COVID-19. Alina se vratila kao gost u opersku kuću u Kelnu početkom prošle sezone.

 

Alina je sarađivala sa dirigentima kao što sum između ostalih, Fransoa-Zavije Rot, Kristof Gedšold, Rajner Mulbah, Klod Šnicler, Arno Arbe i Gabrijel Felc.

 

Još dok je bila na univerzitetu, Alina je 2017. debitovala na festivalu Hajdelberško proleće i u koncertnoj sali na trgu Gendarmenmarkt u Berlinu, pevajući nove savremene kompozicije. Početkom 2018. godine imala je operski debi u Filhamoniji u Berlinu i Pozorištu u Baden-Badenu u koprodukciji sa Festšpihaus Baden-Baden i Berlinskom filharmonikom, izvodeći naslovnu ulogu u svetskoj premijeri dečje opere Vitez Parsifal. Iste godine gostovala je i u Falcteatru u Kajzerslauternu kao Klara u Hajdnovoj bufo operi Mesečev svet.

 

Nominovana je za Novopridošlicu godine u kritičkom istraživanju časopisa Opernvelt 2019.

 

Sa pevačkom partnerkom Anom Anstet, Alina je bila pobednik na takmičenju za pesmu klasične i moderne umetnosti Paula-Salomon-Lindberg 2017. godine. U leto 2018. osvojila je specijalnu nagradu za operu na Međunarodnom pevačkom takmičenju u Marmandu, Francuska.

 

Alina je imala stipendije Live Music Now Yehudi Menuhin Rhein-Neckar, zatim Međunarodne asocijacije Rihard Vagner iz Hajdelberga i Akademije Hendl Međunarodnog festivala Hendl u Karlsruheu.

 

Učestvovala je na majstorskim kursevima sa Rudolfom Pjernajem, Eli Ameling, Robertom Holom, Klesi Keli, An Le Bozek, Grem Džonson, Akel Bauni i Brigite Fasbender, između ostalih.

 

Prvo je studirala muzikologiju u Frankfurtu, zatim pevanje i pevačku pedagogiju kod Rudolfa Pjernaja i Snežane Stamenković na Muzičkom univerzitetu u Manhajmu. Tokom studija u Manhajmu radila je i na savremenom repertoaru sa sopranom Karolajn Melcer.

 

Rođena u Frankfurtu u Nemačkoj, Alina Vunderlin je tokom školovanja imala časove klavira, bubnjeva i gitare. Takođe je pevala džez i bila član dečjeg hora Frankfurtske opere.