Sara Traubel

Spektakularna (concerti) – Harizmatično scensko prisustvo (Operaworld)
Sara Traubel se profilisala kao jedna od najfascinantnijih vokalnih umetnica iz Evrope. Nominovana za Opersku pevačicu godine u okviru nagrade Opus Klasik 2022, nemačka sopranistkinja sa sjajnim glasom vrhunske projekcije danas je veoma tražena koncertna i operska solistkinja sa repertoarom koji obuhvata dela Mocarta, Vagnera, Štrausa i Šostakoviča. Sarađivala je sa mnogim vodećim dirigentima, kao što su Danijele Gati, Đampaolo Bizanti, Ingo Mecmaher, Markus Štenc i Adam Fišer.
Među Sarinim angažmanima u sezoni 2024/25, posebno se izdvaja njen debi na festivalu Mozaik u Kaliforniji, sa Vagnerovim ciklusom Vezendonk pesme, kao i turneja po Japanu sa nizom resitala i koncertnih nastupa. U Operi u Lajpcigu nastupila je kao Freja u Vagnerovom Rajnskom zlatu (Das Rheingold), nakon zapaženog debitantskog nastupa u ulozi Helmvige u Valkirama. U koncertnom kontekstu izvodila je Štrausove Četiri poslednje pesme u ponovnom nastupu sa Simfonijskim orkestrom Poljskog radija, kao i u Nacionalnom muzičkom auditorijumu u Madridu. Vagner je bio u fokusu i drugih programa, uključujući nastup u Vagnerovoj kući – Haus Vanfrid u Bajrojtu. Zajedno sa svojim klavirskim saradnikom Helmutom Dojčem, nastupila je na festivalu Lavo Klasik u Švajcarskoj, a zatim i u Koncerthausu u Blajbahu i drugim evropskim resitalnim dvoranama, sa repertoarom Malera, Štrausa i Vagnera.
U prethodnim sezonama, Sara je na koncertima izvodila Štrausove Četiri poslednje pesme, Četvrtu simfoniju i Pet Rikertovih pesama Gustava Malera, kao i Šostakovičevu Četrnaestu simfoniju. Vagnerove Vezendonk pesme izvodila je više puta, uključujući i nastupe sa Simfonijskim orkestrom iz Praga pod upravom Klausa Petera Flora i sa Filharmonijom iz Meksiko Sitija pod dirigentskom palicom Skota Jua. 2024. godine, ostvarila je zapažen debi u Berlinskoj filharmoniji u izvođenju Gunooveom Svečane mise za Svetu Ceciliju. Sa Filharmonijom Artur Rubinštajn i Simfonijskim orkestrom iz Gvanahuata izvela je Štrausove Četiri poslednje pesme. Na Festivalu Servantino 2021. godine, debitovala je sa Četrnaestom simfonijom Dmitrija Šostakoviča, koju je 2023. godine izvela i snimila sa Kraljevskim kamernim orkestrom iz Valonije. Zajedno sa ansamblom Engleski koncert, izvela je program Mocartovih i Hajdnovih koncertnih arija.
U operskoj sezoni 2024/25, publika je imala prilike da je ponovo sluša kao Agatu u Veberovom Čarobnom strelcu (Der Freischütz) i kao naslovnu junakinju u Undini Alberta Lorcinga. U Operi u Lajpcigu reprizirala je uloge Dona Ane u Don Đovaniju i Violete u Travijati. Nakon nastupa kao Sofi u Štrausovom Kavaljeru s ružom sa Simfonijskim orkestrom Poljskog radija i dirigentom Lorensom Fosterom, uz Sofi Koh u ulozi Oktavijana, Traubel će se ovom delu vratiti u ulozi Maršalice, ponovo pod Fosterovim vođstvom. Njena interpretacija uloge Inane u operi VAVILON Jorga Vidmana u Državnom pozorištu u Visbadenu 2022. godine dobila je izvanredne kritike (Dominantna… zadivljujuća – Frankfurter Algemajne Cajtung; Fantastična… veoma uverljiva scenska prisutnost – Hesišer Rundfunk). Dona Anu u Mocartovom Don Đovaniju tumačila je takođe i u Leonu, a na Međunarodnom festivalu u Bonu 2022. nastupila je kao Amenaida u Rosinijevom Tankredu pod vođstvom Žeremija Rorea.
Kao bivša članica Programa za mlade pevače Ciriške opere, Sara Traubel je na toj sceni nastupala u ulogama kao što su Kraljica noći (Čarobna frula, Mocart), Titanija (San letnje noći, Britn) i Anđeo (Palestrina, Ficner). Godine 2020, oprostila se od svoje višegodišnje uloge Kraljice noći nizom koncerata na Festivalu u Bonu (Francuska), u Jerusalimu i na Muzikfestu u Bremenu. U Darmštatu je tumačila Iliju u Idomeneu (Mocart), a iste godine ostvarila je zapažen debi kao Grofica u novoj postavci Figarove ženidbe.
Kao strastvena glumica na operskoj sceni, Sara je sarađivala sa renomiranim rediteljima kao što su Hari Kupfer, Katarina Toma, Jan Eslinger, Džoan Anton Reči, Pako Azorin, Nina Rusi i Jens-Danijel Hercog.
Njen prvi CD za SONI Klasikal, Arije za Jozefu, sa Mocartovim i drugim arijama za koloraturni sopran, objavljen je 2020. godine. Izdanje je dobilo pohvale svetske kritike, uključujući i četiri zvezdice u Gramofonu (Živopisan debi… Uzvišeno.). Album iz 2022. godine U mojoj pesmi u saradnji sa pijanistom Helmutom Dojčem (izdavačka kuća Aparté) sa pesmama Lista, Malera, Štrausa i Korngolda, doneo joj je nominacije za Opus Klasik nagradu u kategorijama Pevačica godine i Solo vokalno izdanje godine. Najnoviji album De Profundis (2023, Aparté) sadrži arije Baha i dela za sopran Šenberga i Berga.
Sara Traubel je praunuka legendarne sopranistkinje Metropoliten opere Helen Traubel i dirigenta Gintera Vanda. Pevačku karijeru započela je u rodnom Manhajmu sa 17 godina. Nakon studija na Univerzitetu umetnosti u Berlinu, diplomirala je sa odličnim uspehom na Mocarteumu u Salcburgu i stekla master diplomu na muzičkoj akademiji Menhetn u Njujorku. Uz Barbaru Boni u Salcburgu, posebno važni za njen umetnički razvoj bili su i njeno usavršavanje sa Fransiskom Araizom, Džuli Kaufman i Angelikom Kirhšlager.