Pablo Ferandez

Magnetizam jednog pop-idola, vrhunska tehnika i uzbudljiva muzikalnost jasno ukazuju na to da se radi o jednoj pravoj zvezdi u usponu – Los Anđeles Tajms
Sa Pablom Ferandezom, Španija dobija novog genija violončela – Le Figaro
Ovaj solo umetnik pripada eliti svetskih violončelista današnjice i čini se kao da je predodređen da krene stopama još jednog slavnog španskog violončeliste – Pabla Kazalsa – Rezonans Lirik
Dobitnik nagrade na 15. Međunarodnom takmičenju Čajkovski i ekskluzivni umetnik izdavačke kuće SONI Klasikal, Pablo Ferandez je proglašen za novog genija violončela (Le Figaro). Kao izuzetno harizmatičan umetnik, Ferandez poseduje sve: tehniku, odlučnost, duh, autoritet soliste, izražajnost i šarm (El País).
Umetnik kojeg je Simfonijski orkestar iz Pitsburga predstavio kao novog Jo-Jo Maa, Ferandez je zaista postao violončelistički fenomen i jedan od najtraženijih instrumentalista svoje generacije.
Njegov debitantski album za SONI Klasikal, Refleksije, objavljen 2021. godine, dobio je izuzetne kritike i nagrađen je priznanjem Opus Klasik. U jesen 2022, Ferandez je objavio svoj drugi album u saradnji sa Češkom filharmonijom pod palicom Manfreda Honeka, koji je kritika takođe dočekala sa oduševljenjem. Izdanje sadrži snimak Bramsovog Duplog koncerta za violinu i violončelo zajedno sa An-Sofi Muter, kao i Klavirski trio Klare Šuman sa Muter i Lambertom Orkisom.
Tokom prethodnih sezona, Ferandez je nastupao sa simfonijskim orkestrima iz Bostona, Klivlenda, San Franciska i Pitsburga, zatim Losanđeleskom filharmonijom, Filharmonijom milanske Skale, orkestrom Nacionalna akademija Sv. Ćećilije u Rimu, orkestrom Tonhale iz Ciriha, Simfonijskim orkestrom Bavarskog radija, Minhenskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom Frankfurtskog radija, Koncerthaus orkestrom iz Berlina, Filharmonijom Severnonemačkog radija iz Hanovera, Roterdamskom filharmonijom, Kraljevskom filharmonijom, Nacionalnim orkestrom Francuske, Izraelskom filharmonijom, Filharmonijama iz Osla i Seula. Takođe je išao na turneju sa Londonskom filharmonijom, Akademijom Sv. Martin u poljima, Simfonijskim orkestrom iz Antverpa i Češkom filharmonijom pod dirigentskom palicom Semjona Bičkova.
Ferandez je čest gost velikih međunarodnih festivala poput Verbijea, Salcburga, Drezdena, Siona, Cinandalija, Abu Dabija i Dvoržakovog festivala u Pragu.
Tokom sezone 2024-25, Pablo Ferandez je ponovo nastupao sa Minhenskom filharmonijom, Bamberškim simfonijskim orkestrom, Orkestrom Nacionalne televizije Italije (RAI), Londonskom filharmonijom, Španskim nacionalnim orkestrom, Simfonijskim orkestrom KBS i Filharmonijom iz Monaka, gde je izvodio Bramsov Dupli koncert zajedno sa An-Sofi Muter i Kazukijem Jamadom. U istoj sezoni Ferandez je debitovao sa Filharmonijom Severnonemačkog radija iz Hanovera, Belgijskim nacionalnim orkestrom, Bergenskom filharmonijom, Švedskim kamernim orkestrom i Simfonijskim orkestrom Severne Karoline, a bio je i rezidencijalni umetnik Međunarodnog muzičkog festivala Tongjeong u Južnoj Koreji.
Pored toga, Ferandez je održaoi turneje sa Kraljevskom filharmonijom iz Liverpula, Filharmonijom Borusan iz Istanbula i sa Simfonijskim orkestrom Zapadnonemačkog radija pod vođstvom Andresa Orosko-Estrade u Španiji.
Nastupio je u triju sa An-Sofi Muter i Martom Argerič u Elbfilharmoniji u Hamburgu, sa Muter i Jefimom Bronfmanom na turneji u SAD, sa Janin Jansen i Denisom Kožukinom u Muzikferajnu u Beču i na Festivalu kamerne muzike u Utrehtu, a kao solista održao je resitale u Njujorku, Baltimoru, Milanu, Firenci, Bilbau, Laufenu, Minsteru, kao i na festivalima u Eks-an-Provansu, Sionu, Peraladi, Verbijeu i Abu Dabiju.
Pablo Ferandez svira na Stradivarijevom Arhinto violončelu iz 1689. godine, koji mu je član Streton fondacije velikodušno ustupio na doživotno korišćenje.