Mateuš Moleda

Pobednik Međunarodnog dirigentskog takmičenja Sergej Kusevicki 2023. godine
Još od kada je prvi put nastupio kao dirigent sa samo 19 godina, Mateuš Moleda oduševljava i publiku i kritiku svojim pronicljivim interpretacijama raznovrsnih koncertnih programa. U oktobru 2023, učvrstio je svoju poziciju kao jedno od najzanimljivijih i najperspektivnijih imena među savremenim dirigentima, osvojivši Prvu nagradu i Specijalnu nagradu orkestra na prestižnom Međunarodnom dirigentskom takmičenju Sergej Kusevicki.
Nedavno je stekao pohvale nemačke štampe, koja ga je opisala kao zvezdu u usponu klasične muzičke scene. Tokom sezone 2024/25, Mateuš je debitovao sa orkestrom Štatskapele iz Drezdena, kao i sa Varšavskom filharmonijom, između ostalih. U predstojećim sezonama, očekuju ga i angažmani sa Simfonijskim orkestrom Poljskog nacionalnog radija i Kamernim orkestrom iz Luksemburga.
Kao gostujući dirigent, Mateuš je nastupao u brojnim zemljama širom sveta, uključujući Veliku Britaniju, Nemačku, Dansku, Italiju, Poljsku, Mađarsku, Kanadu, Južnu Koreju, Južnoafričku Republiku i Peru. Više puta je sarađivao sa orkestrom London Mozart Players, sa Nemačkim radijskim filharmonijskim orkestrom, Dortmundskom filharmonijom, Orkestrom berlinske Opere Komiše, Simfonijskim orkestrom iz Nirnberga, Virtemberškim kamernim orkestrom u Hajlbronu, Simfonijskim orkestrom u Arhusu, Simfonijskim orkestrom Odensea, Mađarskim nacionalnim simfonijskim orkestrom i Hamiltonskom filharmonijom.
Bavarski radio kanal BR-Klassik pohvalio je Moledinu ubedljivu i izražajnu interpretaciju širokog spektra muzičkih stilova, kao i njegovo energično prisustvo i nepokolebljivost na podijumu. Posebno su istaknuti njegov analitički pristup kako muzici, tako i kompozitoru, posvećenost detaljima i istrajnost u usavršavanju svakog aspekta izvođenja.
Mateušov muzički put je u velikoj meri bio pod velikim uticajem njegovog dugogodišnjeg mentora Mareka Janovskog, koji je imao ključnu ulogu u oblikovanju njegovog umetničkog razvoja i karijere. Na lični zahtev Janovskog, Mateuš je kao asistent sarađivao i sa Berlinskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom Berlinskog radija, Simfonijskim orkestrom Frankfurtskog radija i Drezdenskom filharmonijom.
Rođen u Drezdenu, Mateuš je duboko vezan i za nemačke i za poljske muzičke tradicije. Studirao je klavir na Akademiji za muziku, pozorište i medije u Hanoveru, u klasi Arija Vardija, jednog od najuglednijih muzičkih pedagoga savremenog doba. Potom se usavršavao u izvođenju rane muzike i istorijski informisanim izvođačkim praksama u saradnji sa Cvijem Menikerom, učenikom Nikolausa Arnonkura i uglednim stručnjakom u toj oblasti. Pre nego što se posvetio svojoj dirigentskoj karijeri, Mateuš je nastupao kao koncertni pijanista, kako na solističkim resitalima, tako i sa cenjenim orkestrima u više od 25 zemalja širom sveta.
Mateuš tečno govori nemački, poljski, engleski, francuski i ruski jezik. Godine 2021, doktorirao je na Muzičkoj akademiji Kšištof Penderecki u Krakovu, sa disertacijom o polifonim kompozicionim tehnikama u Simfoniji br. 2 Sergeja Rahmanjinova i njihovom uticaju na izražajnost u dirigentskim interpretacijama.