KRISTOF ALTŠTET

Nakon sjajnog debitantskog nastupa 2023. godine u Bečkoj državnoj operi, gde je dirigovao Hajdnovim delom Godišnja doba, Kristof Altštet se vraća u ovu kuću da predvodi izvođenja Patetične simfonije Čajkovskog, u scenskoj verziji sa koreografijom Martina Šlefera. Njihova uspešna saradnja započela je još tokom Altštetovog angažmana kao kapelmajstora Nemačke opere na Rajni. Kao rado viđen gost Bečke narodne opere nakon što je dirigovao njihovom produkcijom Bramsovog Nemačkog rekvijema, Altštet se u sezoni 2024/25 vratio i na ovu scenu, sa delom Mesec nosi belu košulju. U narednim sezonama planirani su i njegovi debiji na Festivalu u Bregencu i sa Bečkim simfonijskim orkestrom.
Među vrhuncima tokom sezone 2024/25 izdvajaju se: turneja po Belgiji sa Simfonijskim orkestrom iz Antverpena, poseban program posvećen Respigiju sa Nemačkim simfonijskim orkestrom iz Berlina, izvođenje Bramsovog Nemačkog rekvijema sa Krakovskom filharmonijom, snimanje novog albuma sa Simfonijskim orkestrom Minhenskog radija za izdavačku kuću Edel/Berlin Classics, kao i povratak u pretplatničku sezonu Simfonijskog orkestra iz Alstera sa Hajdnovim delom Sedam poslednjih Hristovih reči na krstu.
U prethodnim sezonama, Altštet je dirigovao gala koncertima sa Simfonijskim orkestrom iz Birmingema, pretplatničkim koncertima sa Filharmonijom Žorž Enesku, bonskim Betoven orkestrom, Dortmundskom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom iz Alstera, na evropskoj turneji sa Akademijom stare muzike i sopranistkinjom Čen Ris, kao i na brojnim posebnim projektima sa orkestrom Gircenih u Kelnskoj filharmoniji. Više puta je sarađivao i sa Kraljevskim filharmonijom iz Londona, uključujući pretplatničke koncerte, regionalne turneje i izvođenje Hendelovog Mesije u Rojal Albert Holu.
Altštet ima bogato opersko iskustvo, uključujući nedavno dirigovanje u novoj produkciji Vagnerovog Letećeg Holanđanina u režiji Bendžamina Lazara u Kelnskoj operi. Dirigovao je i Tako čine sve u Finskoj nacionalnoj operi, Travijatu i pre toga Otmicu iz saraja u režiji Dejvida Makvikara na turneji festivala Glajndborn, zatim Čarobnu frulu u Bazelskom pozorištu, kao i Otmicu iz saraja na Operskom festivalu Savonlina i u Ciriškoj operi.
Veoma je cenjen zbog svoje posvećenosti radu sa mladim muzičarima. Tokom 2024. godine, ostvario je veliki uspeh sa Australijskim omladinskim orkestrom, na turneji sa programom inspirisanim temom groteske, koji je obuhvatio Ligetijeve Misterije makabra i Frankenštajna HK Grubera. Ostali značajni projekti uključuju i predvođenje Nacionalnog omladinskog orkestra Nemačke na turneji i snimanju, uključujući koncerte u Filharmonijama u Kelnu i Berlinu – koncert iz Berlina snimljen je za onlajn platformu Berlinske filharmonije Digitalna koncertna dvorana. Sa Severnonemačkom Filharmonijom mladih (Junge Norddeutsche Philharmonie) Altštet je realizovao inovativne eksperimentalne projekte #sacrelektro i #etruschka, koji su kombinovali simfonijsku muziku Stravinskog sa elektronskom muzikom. Ovaj inovativni koncept doživeo je uspeh i odveo ih na turneju do berlinskog Koncerthausa i Elbfilharmonije u Hamburgu.
Altštetova nepokolebljiva posvećenost približavanju klasične muzike široj publici navela ga je da istražuje nove izvođačke formate, pored tradicionalnih angažmana. Za Arte i Ufa filmske večeri u Berlinu snimio je muziku za film Karmen u režiji Ernsta Lubiča. Sa ansamblom Resonanz predstavio je Fausta Fridriha Vilhelma Murnaua na Salcburškom festivalu; s istim ansamblom, nedavno je u hamburškoj Elbfilharmoniji izveo live-to-film koncert s Veselom udovicom Erika fon Štrohajma. Isti program ponovio je u januaru 2025. godine u bečkom Koncerthausu.
U periodu od 2004. do 2011. godine, Altštet je osnovao i vodio orkestar Junges Klangforum Mitte Europa, sastavljen od mladih muzičara iz Poljske, Češke i Nemačke. Sa njima je osvojio brojna prestižna priznanja, uključujući Praemium Imperiale za umetnost i nagradu Marion Donhof za međunarodno pomirenje i razumevanje.