Ana Cibuleva

Ana Cibuleva, koju časopis Gramofon opisuje kao oličenje vrhunskog pijanizma i inteligentne muzikalnosti, vinula se na međunarodnu scenu 2015. godine, kada je osvojila Prvu nagradu na čuvenom Međunarodnom pijanističkom takmičenju u Lidsu. Njena pobednička interpretacija naišla je na oduševljenje kritike, a magazin International Piano istakao je da takav nivo muzikalnosti i umetničke zrelosti nije viđen još od trijumfa Mareja Peraje 1972. godine.
Cibuleva danas redovno nastupa u najvažnijim svetskim metropolama, ali su njeni muzički počeci bili znatno skromniji. Rođena 1990. godine, odrasla je u malom planinskom selu Nižnji Arhiz sa svega 500 stanovnika, u Karačajevo-Čerkeskoj Republici na Kavkazu. Okružena lepotom netaknute prirode, još tada je pronašla inspiraciju u svom okruženju, što se i danas oseća u njenom specifičnom izvođačkom stilu: duboko intimnom i izražajnom, kojim ume da uvuče slušaoca u lični, gotovo privatni prostor svog muziciranja, čak i u najvećim koncertnim salama. Njen snimak Kompletni Debisijevi Prelidi: Vizuelni album (Jutjub, 2023) verno dočarava tu poetsku i sugestivnu muzičku dimenziju.
Od tih skromnih početaka, Ana Cibuleva je ostvarila trijumfalne resitale na nekim od najprestižnijih svetskih scena: Koncertgebauu u Amsterdamu, KKL u Lucernu, Palati lepih umetnosti u Briselu, Luksemburškoj filharmoniji, Šangajskom centru orijentalne umetnosti, ciriškom Tonhaleu i londonskom Vigmor Holu.
Nedavni i predstojeći koncertni angažmani Ane Cibuleove uključuju solo nastupe sa orkestrima kao što su Dortmundska filharmonija, Simfonijski orkestar Frankfurtskog radija, Simfonijski orkestar iz Lucerna, Filharmonija Severozapadne Nemačke, Orkestar Ekstremadure, Kraljevska filharmonija iz Liverpula i orkestar Metropoliten iz Tokija. Imala je čast da sarađuje sa uglednim dirigentima kao što su Alen Altinoglu, ser Mark Elder, Džonaton Hejvord, Mihal Nesterovic, Jurij Temirkanov, Kšištof Urbanski i Dankan Vord.
Cibuleva je potpisala višegodišnji ugovor sa izdavačkom kućom Signum Classics, a njen najnoviji album iz 2024. godine donosi Debisijeve Prelidi. Prvo svoje izdanje za ovu izdavačku kuću snimila je 2021. godine – Bramsov Koncert za klavir i orkestar br. 2, sa Nemačkim simfonijskim orkestrom iz Berlina i dirigentkinjom Rut Rajnhart. Kritike su bile izuzetno pohvalne: Gramofon ga je ocenio kao poetski liričan izraz, ispunjen toplinom i elegancijom, dok je Bi-Bi-Sijev Muzički magazin zabeležio da Ana Cibuleva pokazuje duboku empatiju za tihu patnju skrivenu u srži Bramsove muzike – strasno, prefinjeno, hipnotišuće. Godine 2022, snimila je svetsku premijeru novog koncerta za klavir pisanog po njenoj porudžbini, sa Londonskim simfonijskim orkestrom, pod dirigentskom palicom Marin Alsop.
Prve časove klavira Cibuleva je imala sa majkom u šestoj godini, a sa devet godina je upisala Muzičku školu Šostakovič u Volgodonsku. Već sa 13 godina nastavila je školovanje u moskovskoj Centralnoj muzičkoj školi, a zatim i na moskovskom Državnom konzervatorijumu Čajkovski, u klasi čuvene profesorke Ljudmile Roščine. Tokom tih godina, osvojila je brojne nagrade, uključujući Gran pri na Međunarodnom takmičenju Emil Giljels 2013. godine, kao i visoke nagrade na međunarodnim klavirskim takmičenjima u Hamamacuu 2012. i Takamacuu 2014. godine.
Po završetku konzervatorijuma 2014. godine, gde je dobila priznanje za najboljeg studenta generacije, Cibuleva je nastavila usavršavanje kod Klaudija Martinesa-Menera na Muzičkoj akademiji u Bazelu. Tokom tog perioda, razvila je intenzivno interesovanje za nemački romantizam, čija je kulminacija bila njena pobednička interpretacija Bramsovog Koncerta za klavir br. 2 u na Međunarodnom klavirskom takmičenju u Lidsu 2015. godine, uz orkestar Hale i dirigenta ser Marka Eldera. Od tada, uspešno kombinuje međunarodnu koncertnu karijeru sa željom za neprekidnim usavršavanjem – nedavno je završila i postdiplomske studije na Moskovskom konzervatorijumu Čajkovski. Zahvaljujući svom elanu, virtuoznosti i emotivnoj iskrenosti (International Piano Magazine), Ana Cibuleva ubrzano stasava u jednu od vodećih pijanistkinja svoje generacije, za koju italijanski APE Musicale tvrdi da je predodređena da postane svetska pijanistička zvezda.
Uprkos svetskom uspehu, Cibuleva ostaje dosledna vrednostima iz detinjstva. Godine 2022, pokrenula je sopstveni festival – AlterSono – u svom rodnom kraju, u predelima među planinama, rekama i hramovima iz 10. veka (gde se danas nalazi i najveći svetski svemirski teleskop). Spajajući muziku, nauku, svemir i ljude, festival okuplja umetnike i publiku u zajedničkom istraživanju sfera umetnosti, nauke i humanizma – teme koje su Ani posebno bliske.
Ana Cibuleva je ponosan član porodice Yamaha umetnika, i izražava ogromnu zahvalnost ovoj kompaniji za njihovu dugogodišnju podršku i poverenje.