Languages

Сонок Ким

Сонок Ким је до међународног признања дошао када је 2006. године победио на престижном међународном такмичењу пијаниста у Лидсу са само 18 година, поставши најмлађи победник тог такмичења у последњих 40 година, као и први победник из Азије. Од тада је стекао репутацију једног од најбољих пијаниста своје генерације, појављујући се као солиста на концертима у претплатничким циклусима неких од водећих светских оркестара, укључујући Лондонски симфонијски оркестар, Краљевски оркестар Концертгебау, Државну капелу из Дрездена, Чикашки симфонијски оркестар, Симфонијски оркестар Берлинског радија, НДР филхармонију, Немачку камерну филхармонију из Бремена, Симфонијски оркестар финског радија, Филхармонија оркестар, Лондонску филхармонију, Краљевски шкотски национални оркестар, Оркестар Би-Би-Си-ја из Велса, Филхармонију Радио-Француске, Симфонијски оркестар НХК, Оркестар из Халеа и Симфонијски оркестар из Бурнмута на дебију на Би-Би-Си Промсу у лето 2014. Сарадња са диригентима укључује имена као што су Карин Канелакис, Натали Штуцман, Томас Зондергард, Туган Сокијев, Данијел Хардинг, Паво Јарви, Давид Афкам, Едвард Гарднер, Џон Елиот Гардинер, Мјунг-Вун Чунг, Осмо Ванска, Владимир Ашкенази, Кирил Карабиц, Марек Јановски, Сакари Орамо, Ендрју Манце, Васили Синајски, Паво Јарви, Томас Зондерлинг, Јуриј Башмет и Сер Марк Елдер.

 

Досадашњи најважнији реситали укључују редовне наступе у дворани Вигмор Хол, у Сали Краљице Елизабете (међународна клавирски циклус у Лондону), у циклусу Клавир 4 звездице у Париској филхармонији у и Театру Шанзелизе, на фестивалу Клавир код јакобинаца у Тулузу, на фестивалу Екс, Међународном клавирском фестивалу Ла Рок д’Антерон, као и у Бетовеновој кући у Бону, на Клавирском фестивалу у Руру, на фестивалу Мекленбург-Западна Померанија, затим у Театру Колон из Буенос Аиреса, Кјои Хол у Токију, Симфонијској сали у Осаки и Центру за уметност у Сеулу. Сонок је такође пасионирани камерни музичар и сарађивао је са певачима као што су Роберт Хол и Кванг-Чул Јун.

 

Током 2020/21 Санок Ким је дебитовао као диригент са Симфонијским оркестром КБС-а (Кореја), а ове сезоне и са Симфонијским оркестром из Бурнмута. Истакнути концерти укључују Соноков деби са Берлинском филхармонијом (Гилберт) са Клавирским концертом Унсук Чин, као и концерти са Оркестром Инсула (Екилбеј), са Симфонијским оркестром из Бурнмута (као солиста), са Оркестром Опере из Сен Етјена (Грациоли) ) и са Симфонијским оркестром из Хамбурга (Бронштајн).

 

Дебитантски диск Сонок Кима са реситалима објављен је у октобру 2015. године за продукцијску кућу Accentus Music, са Бетовеновим сонатама Валдштајн и Хамерклавир. Затим је уследио снимак Франковог Прелудија, споја корала и фуга у пару са Брамсовом Сонатом бр. 3 и још једним диском за сонатама Бетовена; Патетичном, Месечевом сонатом и Апасионатом. Његова дискографија укључује и више концертних снимака; на Accentus Music са Државном капелом из Дрездена под диригентском палицом јужнокореанског диригента Мјунг-Вун Чунга са Брамсовим Клавирским концертом бр. 1 и Шест клавирских комада поред снимака за Deutsche Grammophon са Сеулском филхармонијом под диригентском палицом Мјунг-Вун Чунга, ЦД-а са Клавирским концертом Унсук Чин који је добио изузетне критике и награде од BBC Music Magazine-а као и Међународне награде за класичну музику и један ЦД са Бетовеновим Концертом бр.5.

 

Рођен 1988. у Сеулу, Сонок Ким је завршио мастер студије дириговања на Краљевској музичкој академији, а касније је постао стипендиста (ФРАМ) Краљевске музичке академије 2019. Осим Лидса, међународне награде укључују прву награду на такмичењу у Етлингену 2004. годинеи на Такмичењу Клара Хаскил. Године 2013. Бетовенова кућа из Бона изабрала је Сонок Кима да буде први корисник њиховог новог менторског програма.