beogradska filharmonija postanska marka
15/12/23

Пошта Србије је 14. децембра пустила у оптицај издање пригодних поштанских марака посвећено јубилејима, под називом „Уметност”, међу којима је марка Београдске филхармоније.

Марка садржи лого институције, оркестарске мотиве и портрет Ивана Тасовца, некадашњег директора за чији рад се везује петина филхармонијске историје. Поред марке у тиражу од 25.000 примерака, издање садржи пригодан жиг и коверту првог дана на којој је текст о Београдској филхамонији.

“Један од најзначајнијих српских композитора и диригената, Стеван Христић (1885–1958), формирао је оркестар од музичара Опере Народног позоришта, наставника београдских музичких школа и неколиких аматера који је, под именом Београдска филхармонија, 13. јуна 1923. године одржао свој први концерт. Захваљујући ентузијазму оснивача, уметничког директора и шефа диригента Стевана Христића и његових колега музичара, 1923. године отпочело је уметничко музичко путовање Београдске филхармоније које траје већ читав век.

Стогодишњу историју Филхармоније чини разноврсни музички репертоар изведен на позорницама широм света, 620 музичара који су у њој провели свој радни век од како се континуирано води архива (1951), 16 уметничких руководилаца, бројни гостујући диригенти и музичари – најпознатија светска имена музичке уметности, али и одушевљена публика на свим континентима.

У нови миленијум Београдска филхармонија ушла је под вођством Ивана Тасовца након неколико тешких година на самом крају прошлог века. Јединствени шарм, специфичан карактер и несмањени ентузијазам поново су постале главне одлике Београдске филхармоније које су овај грандиозни ансамбл вратиле у сам врх светских оркестара и међу једну од најуспешнијих институција културе у земљи и региону.

Поред професионалне подршке и сарадње са најзначајнијим именима међународне концертне сцене, посебно је вредно вишедеценијско пријатељство са легендарним маестром  Зубином Мехтом, који редовно одржава добротворне концерте са Филхармонијом.

Рушење предрасуда, иницирање културних контаката, чување старих и стварање нових пријатељстава, померање граница у музици и достизање нових нивоа изузетности, створили су од Београдске филхармоније национални бренд и оркестар за чије се концерте сатима чека у дугачким редовима.”