Languages

Џејн Гловер

Џејн Гловер, музички директор оркестра и хора Музика барока из Чикага од 2002. године и уметнички директор Опере Краљевске музичке академије у Лондону, свој дебитански наступ имала је на Фестивалу Вексфорд 1975. годинe диригујући прво модерно извођење Кавалијеве опере Еритреја. Године 1979, придружила се оперској кући Гландборн, где је од 1981. до 1985. године радила као музички директор Путујуће опере Гландборн; у периоду 1984–1991. године, Џејн је била уметнички директор камерног оркестра London Mozart Players.

 

Џејн је веома тражена на међународној оперској сцени, па је имала прилику да наступа са бројним оперским кућама међу којима су и Метрополитен опера, Краљевска оперска кућа Ковент Гарден, Енглеска национална опера, оперска кућа Гландборн, Државна опера из Берлина, Данска краљевска опера, Рајнска национална опера из Стразбура, Национална опера из Бордоа, Опера Глимерглас, Њујоршка опера, Аустралијска опера, Опера Сент Луиса и Ла Фениће из Венеције. Будући да је првенствено позната као специјалиста за Моцарта, редовно диригује све Моцартове опере широм света, још од дана када их је први пут изводила у оперској кући Гландборн 80-их година прошлог века. (Од значајнијих извођења издвајају се Чаробна фрула у Метрополитен опери, Да Понтеова трилогија у Чикагу у режији Дајен Паулус; Отмица из Сараја у Ковент Гардену, Тако чине све у Берлину). Ипак, њен основни репертоар обухвата и дела Монтевердија (са Дајен Паулус је изводила његове три опере у Чикагу 2000, 2003. и 2006. године), Хендла (Јулије Цезар у Египту, Алчина, Агрипина, Тамерлан, Ацис и Галатеја, Ариоданта и Теодора) и Бритна, који су веома утицали на њен музички развој када је имала 16 година и чијој се музици непрестано враћа. У Џејнином оперском репертоару редовно се налазе и дела Персла, Глука, Бетовена, Росинија, Доницетија, Хампердинка (дириговала је Ивицу и Марицу на Би-Би-Сијевом фестивалу Промс) и Насена. Поред тога, Џејн блиско сарађује и са плесном групом Марка Мориса, за коју је дириговала велике поставке Персла (Краљ Артур), Хендла (Алегро) и Моцарта.

 

Џејн Гловер је наступала са свим већим симфонијским и камерним оркестрима у Великој Британији, више пута на Би-Би-Сијевом фестивалу Промс (издваја се Бритнов Ратни реквијем), као и са бројним оркестрима широм Европе, САД-а, на Далеком истоку и Аустралији. Посебно је позната и по свом искуству које има у хорском репертоару, с обзиром да је била музички директор хорских друштава из Лондона и Хадерсфилда.

 

Међу бројним Џејниним снимцима налази се и серијал Моцартових и Хајднових симфонија, које је објавила дискографска кућа ASV, арије са Фелисити Лот, све у извођењу оркестра London Mozart Players, као и други снимци Хајдна, Моцарта, Шуберта, Менделсона, Бритна и Волтона са Лондонском филхармонијом, Краљевском филхармонијом и камерним хором Би-Би-Сијеви певачи; Хајднове мисе за Naxos и Хендлов Месија за Signum. У њеној богатој каријери треба поменути и музичке телевизијске серије Оркестар и Моцарт, као и радио серије Оперска кућа и Музичке династије, све у продукцији Би-Би-Сија.

 

Њена књига Моцартове жене, објављена у септембру 2005. године, добила је веома добре оцене критичара и била је номинована за награду Семјуел Џонсон и награду Витбред.

 

Од већих ангажмана током претходних и предстојећих сезона издвајају се опере Лучије Сила, Окретај завртња и Јефта (Бордо); Фигарова женидба (Гетеборг, Шведска); Глукова Армида и Ифигенија на Аулиди (Џулијард/Метрополитен у оквиру програма Линдеман); поставке у Краљевској музичкој академији међу којима је светска премијера опере Комилитонен Питера Максвела Дејвиса, (у режији писца либрета за ову оперу Дејвида Паунтнија), поставке опере Тако чине све, Кавалијев Јасон, Беатриче и Бенедикт и Чаробна фрула; Отмица Лукреције, Сан летње ноћи и Крунисање Попеје (Аспен); Дон Ђовани (у режији Џејмса Робинскона у Сент Луису) и Чаробна фрула (у режији Ајзака Мизрахија, такође у Сент Луису); Семела (Милвоки); Титово милосрђе и Чаробна фрула (Опера у Чикагу); Стварање света (Монтреал); Бритнов Ратни реквијем (Фестивал хорова у Беркширу); наступи са плесном групом Марка Мориса у Вашингтону, Торонту и Мадриду и концерти са оркестром и хором Музика барока, Њујоршком филхармонијом, Оркестром Кливленда, Филаделфијским оркестром, Симфонијским оркестром Сан Франциска, Симфонијским оркестром из Торонта, Симфонијским оркестром из Синсинатија, Симфонијским оркестром из Сент Луиса, Хјустонским симфонијским оркестром, Оркестром Св. Луке у Карнеги Холу и на фестивалу Углавном Моцарт у Њујорку, са Националним оркестром Аквитаније из Бордоа, Алстер оркестром, Симфонијским оркестром из Винипега, оркестром Филхармонија, Академијом St. Martin-in-the-Fileds, ансамблом London Mozart Players, Симфонијским оркестром града Лондона, на фестивалу Углавном Моцарт у Лондону, са Барокном филхармонијом и Друштвом Хендла и Хајдна.

 

Џејн Гловер је студирала на Универзитету у Оксфорду, а након основних студија докторирала је на тему венецијанске опере 17. века. Добитница је почасних диплома неколико других универзитета, професор је на Универзитету у Лондону и професор сарадник на Краљевском музичком колеџу. Од 1990. до 1995. године, била је чланица Управног одбора Би-Би-Сија. Током новогодишњих додела почасних титула 2003. године, добила је високи орден Команданта реда Уједињеног Краљевства CBE.