Јорум Сон

Поетска елеганција, урођени осећај за изражајне нијансе и моћ да истакне храбре, драматичне контрасте, само су неке од упечатљивих особина пијанизма Јорум Сон. Њена префињена вештина проистиче из задивљујуће техничке контроле и дубоке емпатије према емотивном духу дела из њеног импресивно широког репертоара. Пре свега је покреће природна радозналост да истражи мноштво музичких жанрова и стилова, као и жеља да проникне у оно што описује као праву суштину свега што изводи. Јорум не прихвата ограничења и одлучно истражује нова уметничка пространства. Њен избор репертоара, који обухвата све од дела Баха и Моцарта, до Шчедрина и Капустина, првенствено је вођен квалитетом и садржајношћу саме музике.
Јорум је веома тражена као солисткиња на реситалима и концертима, као и камерна музичарка, а критика посебно хвали њене проницљиве и интелигентне интерпретације. Њено уметничко сазревање додатно су унапредиле сарадње са диригентима различитих профила, као што су: Лорин Мазел, Дмитри Китајенко, Валериј Гергијев, Антонио Папано, Ендрју Мензи, Хаиме Мартин, Јун Маркл, Роберто Гонзалез-Монхас, Џонатон Хејвард, Рајан Бенкрофт, Пабло Гонзалез, Пиетари Инкинен, Еивинд Адланд, Жоана Карнеиро, Ања Билмајер, Дима Слободенијук, Гергељ Мадараш, Александер Шели, Дмитриј Матвијенко, Јутака Садо, Максим Емељаничев и Омер Мејр Велбер.
У сезони 2024/25, Јорум је имала дебитантске наступе са Би-Би-Сијевим симфонијским оркестром у Барбикан центру у Лондону, Симфонијским оркестром у дизелдорфском Тонхалеу, бечким оркестром Тонкинслтер у бечком Музикферајну и у лондонском Кадоган холу, Националним симфонијским оркестром Ирске, Симфонијским оркестром Галиције, Напуљском филхармонијом, симфонијским оркестрима Сент Луиса, Колорада и Балтимора, као и са Лосанђелеском филхармонијом. Такође, у овој сезони Јорум поново наступа на позорници Националног уметничког центра Отаве, као и са Шкотским камерним оркестром, Симфонијским оркестром града Бирмингема и Симфонијским оркестром из Порта.
Домет њеног рада на међународној сцени претходних сезона јасно се огледа у сарадњама са, између осталих, оркестром Концертхаус из Берлина, Гирцених оркестром, Дрезденском филхармонијом, Филхармонијом Севернонемачког радија, Филхармонијом Немачког радија, Филхармонијом Осла, Симфонијским оркестром Финског радија, Будимпештанским фестивалским оркестром, Симфонијским оркестром из Базела, Симфонијским оркестром Кастиље и Леона, Симфонијским оркестром Радио-телевизије Шпаније, Филхармонијом Би-Би-Сија, Шкотски симфонијски оркестар Би-Би-Сија, Националним оркестром Би-Би-Сија из Велса, Краљевском филхармонијом из Ливерпула и Симфонијским оркестром Residentie из Хагу. У Северној Америци и Канади, Јорум је недавно наступала са симфонијским оркестрима из Атланте, Детроита, Сан Дијега, Пацифика, Ванкувера, као и Камерним оркестром Сент Пола. Њени концертни наступи обухватају и честе сарадње са симфонијским оркестрима из Сиднеја, Мелбурна, Западне Аустралије, Тасманије, као и Окландском филхармонијом.
Међу недавним истакнутим реситалима и камерним ангажманима налазе се дебитантски наступи на Међународном фестивалу у Единбургу, фестивалима камерне музике у Розендалу и Рисору, Међународном пијанистичком фестивалу у Сингапуру, Међународном пијанистичком фестивалу у Оејрешу и музичком фестивалу Манта у Финској, као и поновне посете пијанистичком фестивалу у Хелсингборгу у Шведској, Међународном Шопеновом фестивалу у Душњики-Здроју, мелбурншком Реситалном центру и Интернационалном серијалу пијанистичких концерата у Аделајду.
Јорум Сон, рођена 1986. у Вонџуу, у Јужној Кореји, прве часове клавира имала је са три и по године. 1997. године награђена је на Међународном такмичењу младих музичара Чајковски, а две године касније освојила је прво место на Међународном пијанистичком такмичењу Оберлин. Студирала је на Националном универзитету уметности у Кореји, а наставила школовање код професора Арија Вардија на Академији за музику, позориште и медије у Хановеру.
Међународну пажњу привукла је када је на такмичењу Ван Клајбурн 2009. године освојила друго место и награду за најбољи камерни наступ. Потврдила је своју позицију као једне од најдаровитијих уметница своје генерације на Међународном такмичењу Чајковски 2011. године, када је освојила сребрну медаљу и добила награде за Најбољи камерни концерт и Најбоље извођење нарученог дела.
Током последње деценије, Јорум Сон је стекла светско признање, нарочито за своје интерпретације Моцартових клавирских концерата. 2016. године, придружила се Академији Свети Мартин у пољима и Сер Невилу Маринеру у снимању његовог, како се испоставило, последњег ЦД издања, забележивши блиставу интерпретацију Моцартовог Клавирског концерта бр. 21 за издавачку кућу Оникс класикс. Свој лондонски деби имала је у Кадоган холу 2018. године, са истим делом и оркестром, а публику у Ројал Алберт Холу одушевила је Моцартовим Клавирским концертом бр. 15 на фестивалу Би-Би-Си Промс наредне године. Видео снимак њеног извођења Моцартовог Клавирског концерта бр. 21 на Међународном такмичењу Чајковски на Јутјубу је погледан скоро 23 милиона пута, што се на тој платформи сматра рекордом за снимак уживог извођења било ког Моцартовог дела.
Поред интензивног концертног распореда, Јорум Сон има и активну дискографску каријеру, а њена најновија издања у издавачкој кући Naïve укључују албум Love Music у сарадњи са виолинистом Светлином Русевим и комплет Моцартових клавирских соната. Њена дискографија такође обухвата: Modern Times – албум са делима Берга, Прокофјева, Стравинског и Равела (Дека, 2016), снимак Шуманове Фантазије у Цe-дуру, Крајслеријане и Арабеске (Оникс, 2020) и издање са Осам концертних етида, Клавирској сонати бр. 2 и другим значајним композицијама Николаја Капустина (Оникс, 2021).