КРИСТОФ АЛТШТЕТ

КРИСТОФ АЛТШТЕТ, диригент
Након сјајног дебитантског наступа 2023. године у Бечкој државној опери, где је дириговао Хајдновим делом Годишња доба, Кристоф Алтштет се враћа у ову кућу да предводи извођења Патетичне симфоније Чајковског, у сценској верзији са кореографијом Мартина Шлефера. Њихова успешна сарадња започела је још током Алтштетовог ангажмана као капелмајстора Немачке опере на Рајни. Као радо виђен гост Бечке народне опере након што је дириговао њиховом продукцијом Брамсовог Немачког реквијема, Алтштет се у сезони 2024/25 вратио и на ову сцену, са делом Месец носи белу кошуљу. У наредним сезонама планирани су и његови дебији на Фестивалу у Брегенцу и са Бечким симфонијским оркестром.
Међу врхунцима током сезоне 2024/25 издвајају се: турнеја по Белгији са Симфонијским оркестром из Антверпена, посебан програм посвећен Респигију са Немачким симфонијским оркестром из Берлина, извођење Брамсовог Немачког реквијема са Краковском филхармонијом, снимање новог албума са Симфонијским оркестром Минхенског радија за издавачку кућу Edel/Berlin Classics, као и повратак у претплатничку сезону Симфонијског оркестра из Алстера са Хајдновим делом Седам последњих Христових речи на крсту.
У претходним сезонама, Алтштет је дириговао гала концертима са Симфонијским оркестром из Бирмингема, претплатничким концертима са Филхармонијом Жорж Енеску, бонским Бетовен оркестром, Дортмундском филхармонијом, Симфонијским оркестром из Алстера, на европској турнеји са Академијом старе музике и сопранисткињом Чен Рис, као и на бројним посебним пројектима са оркестром Гирцених у Келнској филхармонији. Више пута је сарађивао и са Краљевским филхармонијом из Лондона, укључујући претплатничке концерте, регионалне турнеје и извођење Хенделовог Месије у Ројал Алберт Холу.
Алтштет има богато оперско искуство, укључујући недавно дириговање у новој продукцији Вагнеровог Летећег Холанђанина у режији Бенџамина Лазара у Келнској опери. Дириговао је и Тако чине све у Финској националној опери, Травијату и пре тога Отмицу из сараја у режији Дејвида Маквикара на турнеји фестивала Глајндборн, затим Чаробну фрулу у Базелском позоришту, као и Отмицу из сараја на Оперском фестивалу Савонлина и у Циришкој опери.
Веома је цењен због своје посвећености раду са младим музичарима. Током 2024. године, остварио је велики успех са Аустралијским омладинским оркестром, на турнеји са програмом инспирисаним темом гротеске, који је обухватио Лигетијеве Мистерије макабра и Франкенштајна ХК Грубера. Остали значајни пројекти укључују и предвођење Националног омладинског оркестра Немачке на турнеји и снимању, укључујући концерте у Филхармонијама у Келну и Берлину – концерт из Берлина снимљен је за онлајн платформу Берлинске филхармоније Дигитална концертна дворана. Са Севернонемачком Филхармонијом младих (Junge Norddeutsche Philharmonie) Алтштет је реализовао иновативне експерименталне пројекте #sacrelektro и #etruschka, који су комбиновали симфонијску музику Стравинског са електронском музиком. Овај иновативни концепт доживео је успех и одвео их на турнеју до берлинског Концертхауса и Елбфилхармоније у Хамбургу.
Алтштетова непоколебљива посвећеност приближавању класичне музике широј публици навела га је да истражује нове извођачке формате, поред традиционалних ангажмана. За Арте и Уфа филмске вечери у Берлину снимио је музику за филм Кармен у режији Ернста Лубича. Са ансамблом Resonanz представио је Фауста Фридриха Вилхелма Мурнауа на Салцбуршком фестивалу; с истим ансамблом, недавно је у хамбуршкој Елбфилхармонији извео live-to-film концерт с Веселом удовицом Ерика фон Штрохајма. Исти програм поновио је у јануару 2025. године у бечком Концертхаусу.
У периоду од 2004. до 2011. године, Алтштет је основао и водио оркестар Junges Klangforum Mitte Europa, састављен од младих музичара из Пољске, Чешке и Немачке. Са њима је освојио бројна престижна признања, укључујући Praemium Imperiale за уметност и награду Марион Донхоф за међународно помирење и разумевање.