Languages

Тамара Стефановић

Позната по интерпретацијама широког репертоара, српска пијанисткиња Тамара Стефановић наступа у најпознатијим светским концертним дворанама, као што су њујоршки Карнеги Хол, Берлинска филхармонија, Сантори Хол у Токију и лондонске дворане Ројал Алберт Хол и Вигмор Хол. Учесница је међународних фестивала у Луцерну, Ла Рок д’Антерону, Равени, Алдебургу, Салцбургу, на фестивалу Styriarte у Грацу, Фестивалу пијаниста у Руру и Бетовенфесту у Бону.

 

Најважнији ангажмани у текућој сезони су наставак сарадње са Оркестром Филхармонија и Еса Пеком Салоненом, затим извођења Симфоније кончертанте Шимановског на турнеји са Националним омладинским оркестром Велике Британије и представљање композиције Quasi una fantasia и Дуплог концерта са Ансамблом Аско|Шенберг и диригентом Рајнбертом де Леувом у амстердамској дворани Музикгебау, у склопу снимања комплетног Куртаговог опуса за дискографску кућу ECM. Тамара Стефановић ће свирати реситале у оквиру Међународног циклуса клавирских реситала у Лондону, на Музикфесту у Берлину, фестивалу Музика у Милану, у бечком Концертхаусу и центру Де Зингел у Антверпену, где ће изводити Штокхаузенову Мантру заједно са Пјер-Лореном Ајмаром. Тамара је суоснивач и уредник новооснованог фестивала The Clearing у оквиру Међународног циклуса клавирских реситала у Портланду, где ће наступати и радити са младим пијанистима и композиторима. Пре и после учешћа на овом фестивалу, свираће реситале у Итаки и Белингаму.

 

Међу скоријим ангажманима су Тамарин први наступ са Оркестром из Сарасоте и наступи са Симфонијским оркестром Баварске радиотелевизије, Симфонијским оркестром Средњонемачке радиотелевизије из Лајпцига, Симфонијским оркестром Западнонемачке радиотелевизије из Келна, Камерним оркестром Европе и Исландским симфонијским оркестром, као и велика турнеја поводом 90 година од рођења Пјера Булеза, за коју је добила фантастичне критике.

 

Тамара Стефановић је наступала са оркестрима као што су Кливлендски и Чикашки симфонијски оркестри, Лондонски симфонијски оркестар, Лондонска филхармонија, Бамбершки симфонијски оркестар, Бритн симфонија, Немачка камерна филхармонија из Бремена, Шведски камерни оркестар и Лондонска синфонијета.

 

Сарађивала је са диригентима попут Владимира Ашкеназија, Осма Венскеа, Сузане Малки, Владимира Јуровског, као и са познатим композиторима попут Петера Етвеша и Ђерђа Куртага. Редовно води едукативне пројекте у лондонском Барбикан центру, у Келнској филхармонији и на Рурском фестивалу пијаниста, као што је иновативни онлајн пројекат интерактивне педагошке анализе Булезових Нотација: www.explorethescore.org

 

Међу ЦД издањима Тамаре Стефановић налази се снимак Бартоковог Концерта за два клавира, удараљке и оркестар са Пјер-Лореном Ајмаром, Пјером Булезом и Лондонским симфонијским оркестром, који је издала дискографска кућа Deutsche Grammophon. За ово издање добила је номинацију за награду Греми. Снимала је и за дискографске куће AVI и Harmonia Mundi, између осталог нове композиције за соло клавир Томаса Лархера. Последњи снимак Ханс Абрахамсеновог концерта за клавир и оркестар и 10 студија за клавир са Симфонијским оркестром Западнонемачке радиотелевизије из Келна објавила је кућа Winter & Winter. Године 2015. издала је Куртагову композицију Quasi una Fantasia и Дупли концерт са Ансамблом Аско|Шенберг и диригентом Рајнбертом де Леувом за ECM.

 

Тамара Стефановић је са 13 година била најмлађи студент Универзитета у Београду, где јој је ментор била Лили Петровић. Поред музике, њено широко универзитетско образовање обухватило је неколико других дисциплина – психологију и педагогију. Студирала је, такође, на Музичком институту Кертис у класи Клода Франка, а затим и на Музичкој академији у Келну, у класи Пјера-Лорена Ајмара.