Сара Траубел

Спектакуларна (concerti) – Харизматично сценско присуство (Operaworld)
Сара Траубел се профилисала као једна од најфасцинантнијих вокалних уметница из Европе. Номинована за Оперску певачицу године у оквиру награде Опус Класик 2022, немачка сопранисткиња са сјајним гласом врхунске пројекције данас је веома тражена концертна и оперска солисткиња са репертоаром који обухвата дела Моцарта, Вагнера, Штрауса и Шостаковича. Сарађивала је са многим водећим диригентима, као што су Данијеле Гати, Ђампаоло Бизанти, Инго Мецмахер, Маркус Штенц и Адам Фишер.
Међу Сариним ангажманима у сезони 2024/25, посебно се издваја њен деби на фестивалу Мозаик у Калифорнији, са Вагнеровим циклусом Везендонк песме, као и турнеја по Јапану са низом реситала и концертних наступа. У Опери у Лајпцигу наступила је као Фреја у Вагнеровом Рајнском злату (Das Rheingold), након запаженог дебитантског наступа у улози Хелмвиге у Валкирама. У концертном контексту изводила је Штраусове Четири последње песме у поновном наступу са Симфонијским оркестром Пољског радија, као и у Националном музичком аудиторијуму у Мадриду. Вагнер је био у фокусу и других програма, укључујући наступ у Вагнеровој кући – Хаус Ванфрид у Бајројту. Заједно са својим клавирским сарадником Хелмутом Дојчем, наступила је на фестивалу Лаво Класик у Швајцарској, а затим и у Концертхаусу у Блајбаху и другим европским реситалним дворанама, са репертоаром Малера, Штрауса и Вагнера.
У претходним сезонама, Сара је на концертима изводила Штраусове Четири последње песме, Четврту симфонију и Пет Рикертових песама Густава Малера, као и Шостаковичеву Четрнаесту симфонију. Вагнерове Везендонк песме изводила је више пута, укључујући и наступе са Симфонијским оркестром из Прага под управом Клауса Петера Флора и са Филхармонијом из Мексико Ситија под диригентском палицом Скота Јуа. 2024. године, остварила је запажен деби у Берлинској филхармонији у извођењу Гуноове Свечане мисе за Свету Цецилију. Са Филхармонијом Артур Рубинштајн и Симфонијским оркестром из Гванахуата извела је Штраусове Четири последње песме. На Фестивалу Сервантино 2021. године, дебитовала је са Четрнаестом симфонијом Дмитрија Шостаковича, коју је 2023. године извела и снимила са Краљевским камерним оркестром из Валоније. Заједно са ансамблом Енглески концерт, извела је програм Моцартових и Хајднових концертних арија.
У оперској сезони 2024/25, публика је имала прилике да је поново слуша као Агату у Веберовом Чаробном стрелцу (Der Freischütz) и као насловну јунакињу у Ундини Алберта Лорцинга. У Опери у Лајпцигу репризирала је улоге Дона Ане у Дон Ђованију и Виолете у Травијати. Након наступа као Софи у Штраусовом Каваљеру с ружом са Симфонијским оркестром Пољског радија и диригентом Лоренсом Фостером, уз Софи Кох у улози Октавијана, Траубел ће се овом делу вратити у улози Маршалице, поново под Фостеровим вођством. Њена интерпретација улоге Инане у опери ВАВИЛОН Јорга Видмана у Државном позоришту у Висбадену 2022. године добила је изванредне критике (Доминантна… задивљујућа – Франкфуртер Алгемајне Цајтунг; Фантастична… веома уверљива сценска присутност – Хесишер Рундфунк). Дона Ану у Моцартовом Дон Ђованију тумачила је такође и у Леону, а на Међународном фестивалу у Бону 2022. наступила је као Аменаида у Росинијевом Танкреду под вођством Жеремија Рореа.
Као бивша чланица Програма за младе певаче Циришке опере, Сара Траубел је на тој сцени наступала у улогама као што су Краљица ноћи (Чаробна фрула, Моцарт), Титанија (Сан летње ноћи, Бритн) и Анђео (Палестрина, Фицнер). Године 2020, опростила се од своје вишегодишње улоге Краљице ноћи низом концерата на Фестивалу у Бону (Француска), у Јерусалиму и на Музикфесту у Бремену. У Дармштату је тумачила Илију у Идоменеу (Моцарт), а исте године остварила је запажен деби као Грофица у новој поставци Фигарове женидбе.
Као страствена глумица на оперској сцени, Сара је сарађивала са реномираним редитељима као што су Хари Купфер, Катарина Тома, Јан Еслингер, Џоан Антон Речи, Пако Азорин, Нина Руси и Јенс-Данијел Херцог.
Њен први ЦД за СОНИ Класикал, Арије за Јозефу, са Моцартовим и другим аријама за колоратурни сопран, објављен је 2020. године. Издање је добило похвале светске критике, укључујући и четири звездице у Грамофону (Живописан деби… Узвишено.). Албум из 2022. године У мојој песми у сарадњи са пијанистом Хелмутом Дојчем (издавачка кућа Aparté) са песмама Листа, Малера, Штрауса и Корнголда, донео јој је номинације за Опус Класик награду у категоријама Певачица године и Соло вокално издање године. Најновији албум De Profundis (2023, Aparté) садржи арије Баха и дела за сопран Шенберга и Берга.
Сара Траубел је праунука легендарне сопранисткиње Метрополитен опере Хелен Траубел и диригента Гинтера Ванда. Певачку каријеру започела је у родном Манхајму са 17 година. Након студија на Универзитету уметности у Берлину, дипломирала је са одличним успехом на Моцартеуму у Салцбургу и стекла мастер диплому на музичкој академији Менхетн у Њујорку. Уз Барбару Бони у Салцбургу, посебно важни за њен уметнички развој били су и њено усавршавање са Франсиском Араизом, Џули Кауфман и Ангеликом Кирхшлагер.