Languages

Пабло Ферандез

Магнетизам једног поп-идола, врхунска техника и узбудљива музикалност јасно указују на то да се ради о једној правој звезди у успону – Лос Анђелес Тајмс

 

Са Паблом Ферандезом, Шпанија добија новог генија виолончела – Ле Фигаро

 

Овај соло уметник припада елити светских виолончелиста данашњице и чини се као да је предодређен да крене стопама још једног славног шпанског виолончелисте – Пабла Казалса – Резонанс Лирик

 

 

Добитник награде на 15. Међународном такмичењу Чајковски и ексклузивни уметник издавачке куће СОНИ Класикал, Пабло Ферандез је проглашен за новог генија виолончела (Ле Фигаро). Као изузетно харизматичан уметник, Ферандез поседује све: технику, одлучност, дух, ауторитет солисте, изражајност и шарм (Ел Паис).

 

Уметник којег је Симфонијски оркестар из Питсбурга представио као новог Јо-Јо Маа, Ферандез је заиста постао виолончелистички феномен и један од најтраженијих инструменталиста своје генерације.

 

Његов дебитантски албум за СОНИ Класикал, Рефлексије, објављен 2021. године, добио је изузетне критике и награђен је признањем Опус Класик. У јесен 2022, Ферандез је објавио свој други албум у сарадњи са Чешком филхармонијом под палицом Манфреда Хонека, који је критика такође дочекала са одушевљењем. Издање садржи снимак Брамсовог Дуплог концерта за виолину и виолончело заједно са Ан-Софи Мутер, као и Клавирски трио Кларе Шуман са Мутер и Ламбертом Оркисом.

 

Током претходних сезона, Ферандез је наступао са симфонијским оркестрима из Бостона, Кливленда, Сан Франциска и Питсбурга, затим Лосанђелеском филхармонијом, Филхармонијом миланске Скале, оркестром Национална академија Св. Ћећилије у Риму, оркестром Тонхале из Цириха, Симфонијским оркестром Баварског радија, Минхенском филхармонијом, Симфонијским оркестром Франкфуртског радија, Концертхаус оркестром из Берлина, Филхармонијом Севернонемачког радија из Хановера, Ротердамском филхармонијом, Краљевском филхармонијом, Националним оркестром Француске, Израелском филхармонијом, Филхармонијама из Осла и Сеула. Такође је ишао на турнеју са Лондонском филхармонијом, Академијом Св. Мартин у пољима, Симфонијским оркестром из Антверпа и Чешком филхармонијом под диригентском палицом Семјона Бичкова.

 

Ферандез је чест гост великих међународних фестивала попут Вербијеа, Салцбурга, Дрездена, Сиона, Цинандалија, Абу Дабија и Дворжаковог фестивала у Прагу.

 

Током сезоне 2024-25, Пабло Ферандез је поново наступао са Минхенском филхармонијом, Бамбершким симфонијским оркестром, Оркестром Националне телевизије Италије (RAI), Лондонском филхармонијом, Шпанским националним оркестром, Симфонијским оркестром KBS и Филхармонијом из Монака, где је изводио Брамсов Дупли концерт заједно са Ан-Софи Мутер и Казукијем Јамадом. У истој сезони Ферандез је дебитовао са Филхармонијом Севернонемачког радија из Хановера, Белгијским националним оркестром, Бергенском филхармонијом, Шведским камерним оркестром и Симфонијским оркестром Северне Каролине, а био је и резиденцијални уметник Међународног музичког фестивала Тонгјеонг у Јужној Кореји.

 

Поред тога, Ферандез је одржаои турнеје са Краљевском филхармонијом из Ливерпула, Филхармонијом Борусан из Истанбула и са Симфонијским оркестром Западнонемачког радија под вођством Андреса Ороско-Естраде у Шпанији.

 

Наступио је у трију са Ан-Софи Мутер и Мартом Аргерич у Елбфилхармонији у Хамбургу, са Мутер и Јефимом Бронфманом на турнеји у САД, са Јанин Јансен и Денисом Кожукином у Музикферајну у Бечу и на Фестивалу камерне музике у Утрехту, а као солиста одржао је реситале у Њујорку, Балтимору, Милану, Фиренци, Билбау, Лауфену, Минстеру, као и на фестивалима у Екс-ан-Провансу, Сиону, Пералади, Вербијеу и Абу Дабију.

 

Пабло Ферандез свира на Страдиваријевом Архинто виолончелу из 1689. године, који му је члан Стретон фондације великодушно уступио на доживотно коришћење.