
Од барока и аргентинског танга до неокласичне гротеске
Београдска филхармонија наступа са Мариом Брунелом, суперстаром на виолончелу, под палицом Данијела Рајскина, у петак 16. маја (Коларац, 20ч). Од барока и аргентинског танга, преко јеврејског клезмера до неокласичне гротеске, оркестар изводи необичну комбинацију музике Шниткеа, Вајнберга и Шостаковича.
Након пуних десет година, један од најзанимљивијих виолончелиста данашњице поново наступа са Београдском филхармонијом. Марио Брунело је један од најсвестранијих и најтраженијих уметника, а као солиста, камерни музичар, диригент и пионир извођења на виолончелу пиколо, вешто влада широким репертоаром од ране музике до савременог стваралаштва. Препознатљив стил извођаштва који спаја аутентичност и страст донео му је сарадње са неким од највећих диригената нашег времена, међу којима су Антонио Папано, Зубин Мехта, Рикардо Мути, Сеиђи Озава, Клаудио Абадо и многи други.
На драгоценом Мађини виолончелу из раног 17. века, Брунело ће пред филхармонијском публиком извести Концерт за виолончело и оркестар М. Вајнберга. Ово дело, инспирисано јеврејском народном музичком традицијом, премијерно је извео Мстислав Ростропович 1957. године.
Репертоар концерта под палицом сталног гостујућег диригента Данијела Рајскина чине искључиво еклектичне музичке минијатуре. Програм отвара Шниткеов Полифони танго, који на посебан начин спаја хумор и озбиљност осцилирајући између атмосфере кафеа и концертне дворане. Шостаковичева 9. симфонија, пуна гротеске и ироније затвара концерт, а сам композитор је за њу рекао: Музичари ће обожавати да је свирају, а критичари да је блате.