Languages

Клер Хуангчи

Млада америчка пијанисткиња Клер Хуангчи, добитница прве и Моцартове награде на такмичењу Геза Анда 2018. године, не престаје да осваја публику својом блиставом виртуозношћу, уметничким сензибилитетом, истанчаним осећајем за интеракцију и суптилном акустичном драматургијом (Salzburger Nachrichten). Са неспутаном радозналошћ́у и склоности ка необичном репертоару, она доказује своју свестраност широким спектром дела који се протеже од Баха и Скарлатија, до Бернштајна, Гулде и Кориљана.

 

Клер је на солистичким реситалима и са међународним оркестрима наступала у неким од најпрестижнијих дворана, као што су Карнеги Хол, токијски Сантори Хол, НЦПА у Пекингу, Париска филхармонија, минхенски Гаштајг, лајпцишки Гевандхаус, Елбфилхармонија у Хамбургу, Фестшпилхаус у Салцбургу и Академија Франц Лист у Будимпешти. Она је радо виђен гост на реномираним фестивалима, укључујући Фестивал у Луцерну, Вербије фестивал, Музички фестивал Шлезвиг Холштајн, Рајнгау Фестивал и Клавирски фестивал Рура. Моцартеум оркестар из Салцбурга, Симфонијски оркестар радија Штутгарт, циришки Тонхале, Симфонијски оркестар бечког радија, Ванкуверски симфонијски оркестар и Кинеска филхармонија, заједно са Сер Роџером Норингтоном, Хауардом Грифитсом, Евом Оликаинен, Маријом Вензагом, Корнелијусом Мајстером и Елим Чен су само неки од њених уважених музичких партнера са којима је сарађивала.

 

Сезону 2020/21 Клер је отпочела снажно, одајући почаст Бетовеновој годишњици убедљивом интерпретацијом његове Пасторалне симфоније у аранжману Франца Листа за соло клавир, концертима на Рурском клавирском фестивалу и Рајнгау музичком фестивалу, где је њен реситал снимљен за Ти-мобајл стриминг платформу Маџента Мјузик 360. Након наступа као клавирски дуо са Алексејем Володином у хамбуршкој Елбфилхармонији и објављивањем новог албума са њеним Тријом Макијавели, врхунац сезоне је њена реситална турнеја у јесен 2020. године у великим дворанама Берлинске филхармоније и хамбуршке Елбфилхармоније. Касније у сезони, још један узбудљив деби имала је у Серији великих извођача у њујоршком Линколн центру. Међу њеним оркестарским ангажманима налазе се наступи са Филхармонијским оркестром немачког радија из Сарбрикена, Франкфуртским музејским оркестром, Базелским камерним оркестром и Словачком филхармонијом. Са Нордијским камерним оркестром дириговаће и свирати концерте Моцарта и Шопена.

 

Међународну каријеру Клер Хуангчи је започела са девет година концертним наступима и успесима на такмичењима. Након школовања код Еленор Соколоф и Гарија Графмана на Институту за музику Кертис у Филаделфији, преселила се у Немачку 2007. године на даље школовање код Арија Вардија на Музичкој академији у Хановеру, коју је завршила са похвалама 2016. На почетку своје уметничке каријере, издвајала се као експресивни Шопенов интерпретатор, освајајући прве награде на Шопеновим такмичењима у Дармштату и Мајамију 2009. и 2010. године. Била је и најмлађи учесник који је добио другу награду на Међународном музичком такмичењу АРД 2011. године.

 

Након снимања свог дебитантског ЦД-а са соло извођењима дела Чајковског и Прокофјева, као и свог награђиваног двоструког албума Скарлатијевих соната (Награда немачких критичара плоча и Избор уредника Грамофона), објавила је, уз велике похвале, снимке Шопенових Ноктурна 2017. године, а 2018. комплетне Прелудијуме Рахмањихова. Након снимања Бетовеновог виолинског концерта у клавирској верзији и Фантазије за клавир и оркестар Шуберта/Кабалевског са Симфонијским оркестром бечког радија, њен први оркестарски албум Шопена и Падеревског са Немачком филхармонијом радија из Сарбрикена, под вођством Ши-јон Сунг је објављен у јесен 2019. године. У лето 2020. године, њен први албум камерне музике изашао је са Тријом Макијавели, чије су интерпретације Равеловог трија и клавирског квартета Шосон оцењене као потпуно узбудљив деби (…) сјајно транспарентан и увек експресиван. (БР Класик).