Languages

Анета Илић

Анета Илић је једна од водећих вокалних уметница Србије. Рођена је у Франкфурту на Мајни, а соло певање је студирала на Факултету музичке уметности у Београду, у класама проф. Бисерке Цвејић и проф. Ирине Арсикин (последипломске студије). Као концертна певачица редовно наступа у Србији и иностранству. Посебно треба истаћи њене концерте у Италији, Холандији (Muziekgebouw, Амстердам), Немачкој, Француској, Шведској, Пољској, Грчкој, Румунији, Словенији и Хрватској, као и у оквиру фестивала БЕМУС, НОМУС, БЕЛЕФ, Contro canto (Рим), Музичко бијенале Загреб и Међународна трибина композитора. Често наступа као солиста са симфонијским и камерним оркестрима, од којих су најзначајнији Београдска филхармонија, Симфонијски оркестар РТС, Ансамбл солиста Минхенске филхармоније, Београдски гудачки оркестар Душан Сковран, Гудачи Св. Ђорђа, а сарађивала је са истакнутим диригентима као што су Леополд Хагер, Дејвид Порселајн, Урош Лајовиц, Владимир Крањчевић, Бојан Суђић, Даринка Матић-Маровић и Иво Липановић. Као солиста са оркестром извела је велики број вокално-инструменталних дела од барока до савремене музике (Вивалди, Бах, Перголези, Хајдн, Моцарт, Гуно, Малер, Форе, Хонегер, Стравински, Пуланк, Бритн, Радић, Жебељан). Ипак, основу концертне делатности Анете Илић чине реситали са клавиром, у сарадњи са пијанистима Дејаном Синадиновићем, Владимиром Стојнићем и Лидијом Станковић. Програми њених реситала чине најрепрезентативнија дела музичког барока, романтизма, импресионизма и музике 20. века. Посебну специфичност уметничке активности Анете Илић чини презентовање српског музичког стваралаштва. Сарадњу са Исидором Жебељан отпочела је још као студент, и премијерно је извела неколико њених композиција (међу којима и циклус Руковети). Касније се то интересовање проширило и на музику других српских композитора, у оквиру чега нарочито треба истаћи њене интерпретације вокалних дела Љубице Марић, Стевана Христића, Милоја Милојевића, Дејана Деспића, Душана Радића и Властимира Трајковића.

 

 

Анета Илић је члан истакнутог камерног ансамбла Donne di Belgrado, са којим такође редовно наступа у земљи и иностранству, и са којим је премијерно извела велики број дела српских композитора написаних за тај ансамбл. Каријеру Анете Илић као оперске уметнице обележавају изванредни наступи у оперским продукцијама у Шведској (Ulriksdals slottsteatar Confidancen, Стокхолм), Словенији и Србији (Београдска опера, Опера Мадленијанум, БЕМУС). Њен оперски репертоар обухвата улоге у операма барокних и преткласичних композитора (Перголези, Глук), затим Моцарта, као и композитора 20. века (Орф, Најман, Јевтић). На премијерном извођењу опере Нарцис и Ехо Ање Ђорђевић (БЕМУС, 2002) певала је улогу Нимфе, а по значају се такође издвајају улога Деспине у Моцартовој опери Cosi fan tutte (Мадленијанум), улога Сузане у опери Фигарова женидба (Народно позориште у Београду, 2010), улога Еуридике у Глуковој опери Орфеј и Еуридика (БЕМУС, 2005), и улога Госпође П. у опери Мајкла Најмана The Man Who Mistook His Wife for a Hat (New Moment ideas campus, Словенија; БИТЕФ, 2001). Лета 2012. године, остварила је улогу Падме у светском премијерном извођењу нове опере Исидоре Жебељан Две главе и девојка на фестивалу Settimana Musicale Senese у Сијени, Италија.

 

 

Анета Илић је остварила велики број снимака за Радио-телевизију Србије, као и за Холандски државни радио, а неки њени снимци су објављени на компакт-дисковима у продукцији ПГП РТС. Године 2011. снимила је ЦД музике Исидоре Жебељан са Бродски квартетом. Добитница је награде УМУС за најбољи концерт у сезони 2005, и награде града Београда за музику и музичко-сценско стваралаштво за 2010. годину.

 

Анета Илић је редовни професор на Катедри за соло певање Факултета музичке уметности у Београду.