Languages

Александар Ведерников

Међународна репутација Александра Ведерникова била је у непрестаном успону током протекле деценије, због чега је постао веома тражен као гостујући диригент. Редовно сарађује са многим оркестрима, као што су Париски оркестар, Симфонијски оркестар Би-Би-Сија, Симфонијски оркестар Јапанске радиотелевизије, Филхармонија Холандске радиотелевизије, Симфонијски оркестар Града Бирмингема, Оркестар италијанског дела Швајцарске (са Мартом Аргерич на пројекту Марта Аргерич у Лугану), Холандска филхармонија, Оркестар Верди из Милана, Лондонска филхармонија, Филхармонија Француског радија, Гетеборшки симфонијски оркестар, Дански национални симфонијски оркестар, Бергенска филхармонија и Чешка филхармонија. Наступао је и са Сиднејским симфонијским оркестром, Симфонијским оркестром Баварске радиотелевизије, Кинеском филхармонијом, Државном капелом из Дрездена, Симфонијским оркестром из Монтреала, Токијском филхармонијом, Националним симфонијским оркестром у Вашингтону и многим другим.
 
Тренутно ангажован као шеф-диригент Симфонијског оркестра из Одензеа у Данској, Александар Ведерников је уздигао овај оркестар на нови квалитативни ниво, а моментално ради на трогодишњем пројекту концертног извођења Вагнеровог циклуса Прстен Нибелунга. На оперској сцени, Ведерников често гостује у берлинској Комичној опери, а дириговао је и широм Италије, у миланској Скали, Позоришту Феничеу Венецији, болоњском театру Комунале, торинском театру Ређо и у Римској опери. Дириговао је оперске поставке у њујоршком Метрополитену, париској Бастиљи, Финској националној опери, Краљевској опери у Стокхолму и Данској националној опери. Александар Ведерников је у периоду од 2001. до 2009. године радио као музички директор и шеф-диригент Бољшој театра. Под његовим руководством су изведене бројне продукције у Бољшоју, попут нове продукције Бориса Годунова са оригиналном оркестрацијом Мусоргског, Евгенија Оњегина, Турандота, Пепељуге и Рата и мира, Деце Розентала Леонида Десјатникова (светска премијера, наручена од стране Бољшој театра), Холанђанина луталице, Огњеног анђела, Руслана и Људмиле, Хованшчине и Адријане Лекуврер Франческа Чилее.
 
Ведерников је, такође, био задужен за развој програма симфонијских концерата у Бољшој театру, чији је репертоар био веома широк и обухватао Пепељугу Прокофјева, Фаустово проклетство Берлиоза, Вердијев Реквијем, сцене из Вагнерових опера и музику Р. Штрауса, Берга, Шостаковича и Свиридова. Под његовим руководством, оркестар Бољшој театра је ишао на бројне турнеје, међу којима издвајамо Атину, Хамбург и Париз у фебруару 2008. године, као и сезону опере и балета у Краљевској оперској кући у Ковент Гардену, у јулу 2006. године (са извођењем Огњеног анђела и Бориса Годунова. Оперски и симфонијски наступи у миланској Скали били су  једнако успешни.
 
Ведерников је дипломирао на Московском конзерваторијуму 1990. године, а од 1988. до 1990. године је радио у Музичком театру Станиславски и Немирович-Данченко. У периоду од 1988. до 1995. године, био је асистент шефа-диригента и други диригент Симфонијског оркестра Чајковски (ранији назив: Велики симфонијски оркестар Државног комитета за телевизију и радио), са којим је ишао на бројне турнеје по Русији, Аустрији, Немачкој, Грчкој, Турској и Великој Британији. Ведерников је 1995. године основао Руску филхармонију, чији је уметнички директор и шеф-диригент био до 2004. године. Дириговао је руским Државним симфонијским оркестрром и Академским симфонијским оркестром Санктпетербуршке филхармоније. Од 2003. године је члан колегијума диригената Руског националног оркестра, са којим јеостварио турнеје по Француској, Немачкој и САД-у. У јануару 2004. године, у оквиру турнеје Руског националног оркестра у девет градова, Александар Ведерников је први пут наступио у Карнеги Холу, као и у Кенеди центру у Вашингтону.
 
Велике руске музичке и позоришне институције, као и њихова препознатљива традиција, имале су одлучујућу улогу у обликовању Александра Ведерникова као уметника на много начина. Рођен у Моксви, 11. јануара 1964. године, Ведерников је одрастао у породици музичара. Његов отац, такође Александар, био је познат у целом Совјетском Савезу и шире по својим интерпретацијама улога као што су Борис Годунов и Кутузов у Рату и миру, а његова мајка, Наталија Гурејева, била је професорка оргуља на Московском конзерваторијуму. Његова дубока посвећеност руском репертоару сеже много даље од основног репертоара романтичарских композиција и ремек дела 20. Века – од композитора као што су Мусоргски, Чајковски, Рахмањихов, Прокофјев и Шостакович. Ведерников је неуморни промотер дела Георгија Свиридова, Мјечислава Вајнберга и Бориса Чајковског, а заслужан је и за потпуно нове начине интерпретације великог броја композиција Тањејева и Глинке.

Share on FacebookTweet about this on Twitter