02/03/17

Prvi put u Srbiji biće izvedena Berliozova „Posmrtna i trijumfalna simfonija“, komponovana povodom desetogodišnjice Druge francuske revolucije. Zahvaljujući Beogradskoj filharmoniji, nakon skoro 180 godina od nastanka ovog dela, publika će čuti nekad najpopularniju Berliozovu kompoziciju, pod dirigentskom palicom Kristijana Mandeala, u petak, 3. marta (Kolarac, 20h). Na koncertu iz ciklusa „Za megalomane“ naći će se još jedna premijera, i to Šumanovog Koncerta za četiri horne i orkestar.
 
„Posmrtna i trijumfalna simfonija“ je nastala kao porudžbina Francuske vlade za desetogodišnjicu Julske revolucije. Duvači i perkusionisti Beogradske filharmonije dočaraće njenu nekadašnju ceremonijalnost, kada je u procesiji trgom Bastilјa megalomanski defilovalo 200 muzičara – veliki vojni duvački marševski orkestar i perkusionisti. Naknadno se za potrebe koncertnog izvođenja reducirao celokupan ansambl, a filharmoničarima će se u poslednjem stavu pridružiti i kolege gudači.
 
Prema rečima dirigenta Kristijana Mandeala, program ovog koncerta predstavlja i „megalomanski“ zalogaj:
 
Imamo veliki izazov pred sobom budući da je repertoar koji izvodimo veoma komplikovan. Megalomanski po svojim zahtevima, retko se može čuti čak i među najboljim orkestrima na svetskoj koncertnoj sceni“, otkriva Mandeal, čest gost Beogradske filharmonije koji se smatra najvećim rumunskim dirigentom današnjice, karijere duge već četiri decenije.
 
Beogradska filharmonija prvi put izvodi i Šumanov Koncert za četiri horne i orkestar. Solisti iz Mađarske – Janoš Benuš, Ištvan Flamer, Bence Mesaroš i Mate Hamar, pokazaće koliko horne mogu biti virtuozne u kompoziciji koja je most između gudačkog zvuka Šenbergove „Ozarene noći“ uz koju počinje koncert i gromoglasnih duvača koji su u prvom planu Berliozovog dela.
 
“Megalomanski” broj premijera, solista, kao i zahteva koji su se našli pred muzičarima, apsolutno opravdavaju mesto ovog koncerta u jednom od najpopularnijih ciklusa Beogradske filharmonije. Finale “Za megalomane” zakazano je za 9. jun, pod upravom Fabrisa Bolona.

Share on FacebookTweet about this on Twitter