09/03/16

Dve filharmonijske večeri biće posvećene Betovenu i njegovom uticaju na druge autore, u četvrtak i petak, 10. i 11. marta (Kolarac, 20h). Omaž čuvenom kompozitoru predvodiće dirigent Hauard Grifits uz violinistu Vadima Glucmana, a Beogradska filharmonija će prvi put izvesti  kompoziciju „Betafaza“ mlade srpske kompozitorke Jelene Dabić.
 
„Betafaza” kao pogled iz XXI veka na čuvenog kompozitora i Betovenova Osma simfonija uokviruju program ovog koncerta. Bramsova opčinjenost Betovenom uočlјiva je u njegovom celokupnom opusu, a direktan omaž velikom kompozitoru Brams je prikazao i Koncertom za violinu i orkestar koji će izvesti majstor na violini, Vadim Glucman.
 
Jelena Dabić poslednjih osam godina živi i radi u Nemačkoj, a njena dela su izvođena širom Evrope, u Aziji i Južnoj Americi. „Betafaza” je nastala 2010. godine i kombinuje motive iz četvrtog stava Betovenove Devete simfonije kao i ritmove Balkana, uobličene savremenim muzičkim izrazom.
 
„Potrebno je otići u nepoznato, da bi otkrili ko smo i odakle dolazimo. Posebno je zadovoljstvo izvođenje moje kompozicije u zemlji iz koje dolazim i odakle zapravo potiče moja stvaralačka energija.  Jako se radujem da ćemo kroz ‘Betafazu’ naslutiti duh Betovena i jedne prošle epohe, viđen kroz prizmu Balkana i savremenog muzičkog jezika i to u izvođenju sjajne Beogradske filharmonije”, kaže Jelena Dabić.
 
Izvanredne umetničke veštine Vadima Glucmana oživlјavaju slavnu violinističku tradiciju devetnaestog i dvadesetog veka. Prvi put sa našom Filharmonijom, ovaj izraelski violinista redovno nastupa sa najvećim svetskim orkestrima, poput Čikaškog simfonijskog orkestra, Londonske filharmonije, Izraelske filharmonije, itd.
 
Beogradska filharmonija je pod sloganom „Filharmanija – zato što jednom nije dovolјno“, uvela pet dodatnih termina u tekućoj koncertnoj sezoni. Dan pred uobičajeni koncert petkom, Filharmonija pretpremijerno izvodi pet najaktuelnijih programa, a ovaj put otvara mogućnost za sve one koji žele da čuju program iz ciklusa namenjen „Znalcima“.

Share on FacebookTweet about this on Twitter